Bentli Muliner Batur nije EV, čak nije ni hibrid. Ima mnogo električne opreme, a čak ima i 48V električne stabilizatore da ga drži ravnom kroz brze krivine. Ima upravljanje na sva četiri točka i eLSD, a čak ima i 3D štampani prsten oko dugmeta za pokretanje motora, od 18-karatnog zlata. Ali nije električni.
To je naelektrisano. Da, to je kliše, ali Bentli MulinerBatur je labudova pesma i istovremeno predstavlja izlog novog dizajna. Kompanija je izabrala Mulliner tim, kao specijaliste za izgradnju vozila, da svojim kupcima predstavi automobil male zapremine i pripremi ostatak sveta za električni Bentli.
Bentli ima ogroman zadatak, verni kupci očekuju moćan automobil sa neuporedivim nivoom udobnosti. Ovi kupci nisu previše zainteresovani za promene dizajna, ako pogledate Bentlije tokom poslednje dve decenije, to možete jasno videti. Pošto se ceo svet automobila udaljava od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, čak i Bentli mora da se pripremi za smenu.
Otuda je Muliner Batur, ultra ekskluzivna proizvodnja od samo 18 jedinica, već rasprodat najvernijim kupcima. Pokreće ga najnovija iteracija W12 motora, koji je zapravo predstavio VW u konceptnom automobilu nazvanom W12 1997. godine. Motor je tada pronašao put do Audija A8, VW Taurega i najluđeg Pasata ikada napravljenog od strane kompanije. Poznati Spajker C12 je takođe koristio motor i naravno to je osnovni motor za Bentli.
Sada sa dvostrukim turbo punjačima, motor razvija više od 740 KS i nudi više od 1.000 Nm obrtnog momenta. Ovi brojevi su važni, jer je Batur zvanično pregled dizajna za sledeći potpuno električni Bentli. A da bi ga kupci prihvatili i da bi ga poželeli mi ostali, moraće ne samo da se poklapa sa tim brojevima, već će morati da ih usitnjava.
Motor W12 je već predviđen za penzionisanje i ovo je njegova poslednja emisija. Izlazi sa praskom i slavljen je kao najnapredniji i najuspešniji motor sa 12 cilindara u istoriji automobila. Svakako je bio pouzdan i pružio je dosta zabave tokom decenija, ali navijači Ferarija se neće složiti sa gornjom izjavom.
Muliner Batur je zapravo naslednik Bacalara koji je proizveden u samo 12 jedinica i bio je odgovoran za vraćanje karoserije u Bentli preko njegovog odeljenja po meri, Mulinera. Svih 18 Baturova će biti napravljeno ručno prema tačnim i individualnim specifikacijama koje odredi kupac. Cena ulaznice u ovaj super ekskluzivni klub iznosi 2 miliona dolara i to je samo osnovna cena bez ikakvih poreza ili opcija.
Ovo je potpuno novi Bentli – nestali su okrugli podeljeni farovi, nestala su i zadnja svetla sa potpisom. Iako je velik kao i obično, čini se da je automobil prilično kraći od trenutnog Continentala, prednji i zadnji prepusti su kraći, a čini se da je i linija krova niža. Nestao je prepoznatljivi luk zadnjih točkova zamenjen još uvek izraženim, ali mnogo glatkijim dizajnom.
Prednja strana je mesto gde se dešava prava revolucija, nova trostruka LED prednja svetla su tanka i jasan (i svetao) znak promene vremena. Rešetka je zadržala svoj opšti oblik, ali je sada potpuno vertikalna sa Bentli krilima koja se nalaze na vrhu dok su ranije uvek bila na haubi.
Zadnji deo ponavlja dizajn – nestali su klasični Bentli ovali zamenjeni trostrukim LED svetlima. Spojler koji se može uvući uredno se krije u karoseriju kada nije potreban, a Bentli krila ponosno stoje tačno u sredini. Ime Batur je napisano odmah ispod na sjajno crnom delu zadnjeg branika što čini ceo dizajn lakšim i tanjim.
Iskreno, unutrašnjost zaslužuje svoj članak. Pošto je ovo Muliner, lista opcija se nastavlja zauvek, postoji koža sa niskim sadržajem ugljenika iz Škotske, postoji alternativni održivi materijal nalik antilop, postoji novi, održivi kompozit od prirodnih vlakana koji zamenjuje ugljenična vlakna. Čak se i tepisi prave od recikliranog prediva kako bi se uklopili u održivu temu.
Muliner Batur je majstorska klasa u suzdržanoj raskoši i zamršenim detaljima. Selektor Dinamic Drive se može 3D štampati u 18-karatnom zlatu, a jedinstveni zvučni talas W12 motora je laserski urezan u instrument tablu. Nema velikih ekrana na vidiku, samo klasični Bentli sat i tri merača iznad kojih se mogu okrenuti i otkriti ekran koji se krije iza.
Uskoro ćemo videti prvi električni Bentli, kompanija je na putu da postane proizvođač potpuno električnih automobila do 2030. Muliner Batur je labudova pesma za W12 motor i za stare Bentlije, ali nam pokazuje i budućnost. Prvi električni Bentli će veoma ličiti na njega, a sudeći po prijemu koji je Batur dobio od javnosti – Bentli neće imati problema da proda Ev-ove svojim vernim kupcima.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.