BRISEL – Evropska komisija (EK) objavila je danas na svom sajtu da je u skladu sa najavom iz juna uvela privremene više carine na uvoz električnih vozila iz Kine, istovremeno naglasivši da razgovori sa Pekingom o rešenju cele situacije i dalje traju.
Kako se navodi u saopštenju, na automobile firme BYD će se ubuduće odnositi carina od 17,4 odsto, kompanija Geely će plaćati 19,9 odsto, a SAIC 37,6 odsto.
Ostali kineski proizvođači automobila će plaćati carine od 20,8 odsto, dok kompanije koje nisu sarađivale u istrazi EU o subvencijama očekuje carina od 37,6 odsto, navodi se na sajtu EK.
U poređenju sa stopama unapred objavljenim 12. juna, privremene carine su blago korigovane naniže na osnovu komentara o tačnosti kalkulacija koje su dostavile zainteresovane strane.
Kako se navodi, carine se uvode devet meseci nakon pokretanja istrage o navodnim subvencijama u Kini pošto je EK zaključila da kineski proizvođači EV profitiraju od neopravdanog subvencionisanja, čime se nanosi šteta proizvođačima električnih vozila u Evropi.
Ove privremene carine će se primenjivati od 5. jula, u trajanju od najviše četiri meseca. U tom roku se mora doneti konačna odluka o carinama i to glasanjem država članica Evropske unije. Ako carine na uvoz kineskih električnih automobila budu usvojene, važiće narednih pet godina.
Pročitajte još: