NOVI SAD – „Znanje i informacije su ključni resurs savremenog društva, a koncept kreativnih industrija podrazumeva da sva ta znanja, veštine i inovativnost u različitim oblastima upotrebimo u neku komercijalnu svrhu i zbog toga taj sektor obuhvata čitav niz industrija za koje svi znamo, poput filma, muzike i primenjene umetnosti, ali i informaciono-tehnološkog sektora, marketinga, izdavašatva, arhitekture i mnogih drugih“, rekla je danas Dragana Milošević, pokrajinski sekretar za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama, obraćajući se na drugoj Konferenciji o kreativnim industrijama, u Privrednoj komori Vojvodine, koja je i organizator susreta.
Kako je naglasila, kreativne industrije, iako uvek prisutne, nikada nisu imale ovoliko pažnje i doprinosa, precizirajući da je 2018. godine osnovan i Savet za kreativne industrije Vlade Republike Srbije s ciljem da se podrži brži razvoj ovog sektora i stvore uslovi za široke platforme kako bi umetnici, kreativni stvaraoci i inovatori izašli na međunarodnu scenu.
„S tim u vezi je i promocija obrazovanja, otvorenosti, inovativnosti i kreativnosti kao ključnih vrednosti naše ekonomije, ali i repozicioniranja Srbije u svetu, kao jednog od centara za umetničko, kreativno i inovativno stvaralaštvo, kako bi što više ljudi dolazilo ovde da radi, živi, uči i ulaže. S ovim ciljevima stvorena je i platforma ′Srbija stvara – Serbia creates′. Kreativne industrije su najbrže rastući sektor u našoj državi i imaju udeo u bruto društvenom proizvodu od 7,4 odsto, što iznosi rast od 60 odsto u proteklih šest godina“, istakla je Miloševićeva. Ona je dodala da je 127.000 ljudi zaposleno u ovom sektoru, starosti od 20 do 45 godina, a da od njih 40 do 45 odsto čine visokoobrazovane žene, pa je jasno da je podrška Pokrajinske vlade neizostavna.
Prema rečima Dragane Milošević, najveći deo te podrške ide upravo preko Sekretarijata za kulturu, sufinansiranjem projekata iz filmskog, vizuelnog, književnog, scenskog i muzičkog stvaralaštva. Ona je istakla da je za sve ove oblasti u 2016. godini, kada je prethodna pokrajinska administracija planirala budžet, izdvojeno 58 miliona dinara, da bi on za nekoliko dana, kada Skupština AP Vojvodine usvoji budžet za narednu godinu, iznosio 278 miliona dinara.
„Posebno bih naglasila da je i za podršku manjinskim medijima, koji su isto tako deo kreativnih industrija, taj budžet povećan sa 350 na 490 miliona dinara. Sve navedeno su samo činjenice – da je Pokrajinska vlada za šest godina uložila više od milijardu dinara, dokazujući time da su kreativne industrije oblast od izuzetno velikog značaja kako za našu ekonomiju, tako i za društveni i javni prostor u celini, i to je ključni parametar za naš nedvosmisleni stav da ćemo u vremenu koje dolazi pružiti još veću podršku“, navela je Miloševićeva.
U uvodnom delu obratio se i pokrajinski sekretar za privredu i turizam Nenad Ivanišević, koji je pozvao sve one koji se bave nekom delatnošću iz kreativnih industrija da daju svoje ideje, projekte i predloge, jer podrška svih sekretarijata Pokrajinske vlade neće izostati.
Sekretar Ivanišević je naveo primer da je zahvaljujući zajedničkim ulaganjima u visini od 35.000 evra za Spomen-sobu Bogoslovije u Sremskim Karlovcima poseta porasla sa 600 turista godišnje, na 16.000 posetilaca i da je to jedan od argumenata da kultura, tradicija, umetnost i turizam imaju dovoljno razloga za ulaganja.
U ime organizatora konferencije obratio se sekretar Udruženja usluga Privredne komore Vojvodine Branislav Mamić, koji je pozdravio učesnike, dok je o novim paradigmama kreativnih industrija govorila Hristina Mikić sa Instituta za kreativno preduzetništvo i inovacije.
Tokom dana održana su i tri panela. Prvi je imao temu „Novi motor razvoja kreativnih industrija“, drugi „Arhitektura, dizajn i moda kao važni segmenti kreativne ekonomije“, a treći „Motivacija za stvaranje umetnosti i kreativnih vrednosti“.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.