Dok Lindt pobeđuje, Barry Callebaut tone: Šta se stvarno dešava na tržištu čokolade?

Kretanja na berzi švajcarskih proizvođača čokolade ove godine izgledaju kao prava čokoladna suprotnost. Dok su akcije Lindta i Špringlija porasle za impresivnih 29%, deonice firme Barry Callebaut su pale za isto toliko, pokazuje najnovija analiza.

Lindt, poznat po luksuznim poslasticama poput Lindor pralina, uspešno prenosi rastuće troškove sirovina na svoje kupce, uz osvežavanje ponude atraktivnim proizvodima inspirisanim „Dubai čokoladom“. S druge strane, Barry Callebaut, koji snabdeva giganta kao što su Nestle i Hershey, suočava se sa padom narudžbina i nižim maržama, jer kupci smanjuju količine čokolade u svojim proizvodima dok tržište traži stabilnost.

„Barry Callebaut ima problem sa slabom potražnjom i ograničenim mogućnostima za određivanje cena,“ komentariše Blumbergov analitičar Ignasio Kanals Polo. Lindt, pak, koristi svoju premijum poziciju da preotme deo tržišta konkurentima kao što je Mondelez.

Oba proizvođača osećaju pritisak rasta cena kakaa. Lindt je najavio nova dvocifrena povećanja cena tokom godine, dok Barry Callebaut ima poteškoće sa snabdevačima iz Zapadne Afrike, koji smanjuju isporuke u očekivanju daljeg poskupljenja.

Pod novim rukovodstvom izvršnog direktora Petera Felda, koji je preuzeo funkciju u aprilu 2023, Barry Callebaut beleži negativan godišnji prinos od 30%, dok konkurencija u proseku uživa rast od 14%, prenosi Bloomberg.

Tagovi:

Pročitajte još: