Samo iz pravca Novog Sada za manje od dva meseca koliko funkcioniše brzi voz „Soko“, kupljeno je više od 100.000 karata.
Veliko interesovanje dokaz je da vozovi odgovaraju ljudima kao prevozno sredstvo, pa se otuda sa nestrpljenjem čeka i kada će biti gotov ostatk pruge, od Novog Sada do Subotice.
Odmah nakon što je puštena u saobraćaj brza pruga od Beograda do Novog Sada, počeli su radovi na drugoj deonici, do Subotice.
Najpre se krenulo sa dementažom stare pruge, a od juna će građevinski radovi na toj deonici biti ubrzani i čitav posao bi trebalo da bude završen 2024. godine.
„Železnički saobraćaj između Subotice i Novog Sada je zaustavljen 7. aprila i od sada je kompletna komunikaciona mreža uklonjena i demontiraju se stare šine umesto kojih će biti postavljene nove, za brze vozove“, kaže Veselin Simović iz Železnica Srbije.
Nakon 6. juna i završene demontaže se stiču uslovi za početak gradnje brze pruge.
Prema Simovićevim rečima, na toj deonici grade se novi objekti poput nadvožnjaka i to oko njih 30, četiri mosta, ali i železničke stanice.
„Radimo drugu fazu stanice Novi Sad. Predviđeno je da se grade još tri perona i podhodnik te se očekuje da u narednih godinu dana stanica bude kompletno završena“, rekao je on, a prenosi RTV.
Gradiće se nova pruga, nova kontaktna mreža, kompletna nova železnička infrastruktura, nova signalizacija ali istovremeno i rekonstrukcija železničkih čvorova, Novi Sad, Vrbas, Subotica. Biće rekonstruisano devet železničkih stanica između Novog Sada i Subotice, najavljeno je iz Infrastruktura železnice Srbije.
Dužina pruge od Novog Sada do Subotice je 108 kilometara, i očekuje se da bude gotova u naredne tri i po godine.
Plan je da se posle Subotice i Kelebije nastavi izgradnja kako bi se spojili Beograd i Budimpešta, a u pitanju je treća deonica pruge za velike brzine od 200 kilometara na sat kroz Srbiju, od Beograda do granice sa Mađarskom.
Kuda idu stari vozovi tokom izgradnje nove pruge?
Tokom izgradnje pruge zatvorena je deonica Rasputnica Sajlovo-Vrbas-Aleksandrovo Predgrađe.
Za to vreme vozovi će saobraćati osnovnim pomoćnim prevoznim pravcem Novi Sad/Novi Sad Ranžirna-Rasputnica Sajlovo-Odžaci-Bogojevo-Sombor-Subotica i dopunskim pomoćnim prevoznim pravcem Novi Sad/Novi Sad Ranžirna-Rasputnica Sajlovo-Rimski Šančevi-Orlovat-Zrenjanin-Banatsko Miloševo-Senta-Subotica.
Infrastruktura železnice Srbije rekonstruisala je prethodno regionalne železničke pravce Novi Sad-Bogojevo i Senta-Subotica, kako bi njima železnički saobraćaj mogao nesmetano da se odvija tokom izgradnje pruge za velike brzine.
Projekat izgradnje pruge za velike brzine između Novog Sada i Kelebije, obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.