Dobro je znati: Koliko automobil može da pređe „na rezervi“?

Ima onih koji vole da rizikuju, vozeći do poslednjeg trenutka kada se upali lampica, pa sipaju gorivo samo za određeni iznos.

Ako se na instrument tabli uključi žuta lampica koja signalizira da je vozilo na rezervi, neki vozači će se uspaničiti, dok će drugi iskusno trošiti poslednje kapi goriva iz rezervoara.

Međutim, to se ne preporučuje, jer česta vožnja na minimumu može dovesti do oštećenja pumpe za gorivo (koja tada nije adekvatno podmazana), kao i do problema sa filterom goriva, u koji mogu ući sitne nečistoće ili talog sa dna rezervoara.

Ipak, ima onih koji i dalje vole da rizikuju, vozeći do poslednjeg trenutka kada se upali lampica, pa sipaju gorivo samo za određeni iznos. Realnost je da mnogi vozači, zbog ekonomske situacije, već dugo nisu napunili rezervoar do vrha.

Koliko automobil može preći na rezervi?

Postoji mnogo merenja i istraživanja, ali ključni podatak je koliko vaš automobil u proseku troši goriva. Pretpostavlja se da „na rezervi“ obično ostane oko 5 litara goriva, ali tačnu količinu možete izračunati na jednostavan način.

Kada se lampica upali, odvezite se do benzinske stanice i napunite rezervoar do vrha. Oduzmite količinu dodatog goriva od ukupnog kapaciteta rezervoara (npr. ako rezervoar ima kapacitet od 55 litara, a uspeli ste da dospete 49 litara, ostalo vam je 6 litara u trenutku kada se upalila lampica).

Pogledajte i prosečnu potrošnju vašeg vozila i uporedite je sa količinom goriva koja je ostala u rezervoaru.

Sa nekim automobilima možete preći više od 70 km na rezervi, dok će kod drugih to biti manje od 40 km. Sve zavisi od vašeg stila vožnje, da li vozite u gradu, na auto-putu (gde je potrošnja veća) ili na putevima sa ograničenjem brzine od 80 km/h, gde je vožnja najekonomičnija.

Međutim, zbog vašeg duševnog mira i sigurnosti, uvek je dobro znati koliko goriva ostaje u rezervoaru nakon što se upali žuta lampica.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: