KRAGUJEVAC – Od 2018. godine, od kada je stupio na snagu Zakon o postupku upisa u katastar nepokretnosti, lokalne samouprave u Šumadijskom okrugu, a najviše grad Kragujevac, građanima su uštedeli 240 miliona dinara i 300 sati čekanja u redovima.
Kako je objavljeno na gradskom sajtu, takve uštede su postignute zahvaljujući digitalizaciji i saradnji gradova i opština sa Republičkim geodetskim zavodom (RGZ).
Navodi se da su nadležni organi za imovinske poslove, urbanizam, izgradnju, ozakonjenje, investicije i drugi profesionalni korisnici po službenoj dužnosti od Katastra preuzimali neophodne i dostupne podatke, a ne kao što je ranijih godina bila praksa, građane upućivala da sami pribavljaju List nepokretnosti.
Na sajtu Grada Kragujevca navodi se da je Zakon omogućio da građani više ne stoje u redovima želeći da izvrše upis u List nepokretnosti, ne gube vreme i novac plaćajući takse, podnošenje zahteva, podizanje rešenja ili Lista nepokretnosti koje za njih obavljaju profesionalni korisnici među kojima su i organi gradske uprave.
U reformi Katastra koja se pre svega odnosi na uvođenje informacione tehnologije u svim njegovim segmetima, od četiri centara koliko će ih biti u Srbiji, u fokusu će biti Kragujevac, dogovorili su direktor RGZ Borko Drašković i gradonačelnik Nikola Dašić, navodi se na sajtu.
U naredne dve godine u Kragujevcu će se intenzivno raditi na uvođenju novog katastarskog sistema, koji je juče u potpunosti samostalno zaživeo u jednoj beogradskoj opštini.
Na taj način planiranje razvoja grada Kragujevca biće još efikasnije, a građani će imati pouzdane podatke o svojoj imovini, kao i svi potencijalni investitori iz zemlje i inostranstva koji žele da ulažu u Kragujevac.