Detalji projekta izgradnje brze saobraćajnice Petlja Požarevac-Golubac: obilaznica i brojni mostovi, sve u četiri trake

Koridor državnog puta IB reda prostiraće se pravcem Autoput E-75 Beograd-Niš (petlja Požarevac) – Požarevac (obilaznica) – Veliko Gradište – Golubac duž već postojećeg državnog puta IB reda broj 33 do Požarevca kroz teritoriju grada Smedereva i Požarevca. Neposredno pred gradom Požarevac trasa preuzima ulogu severne obilaznice oko ovog grada i dalje se pruža duž postojećeg državnog puta IB reda broj 34 (Deonica 1 u dužini od 11 kilometara).

Nakon obilaznice, na 31. kilometru deonice, planirana trasa nove saobraćajnice napušta već postojeću trasu državnog puta zaobilazeći građevinska područja naselja na teritoriji grada Požarevca i opština Veliko Gradište (Deonica 2 u dužini od 20 kilometara) i Golubac, i završava se na ulasku u opštinu Golubac (Deonica 3 u dužini od 36 kilometara).

Predviđeno je da se na budućoj trasi puta zbog ukrštanja sa drugim saobraćajnicama, železničkim prugama i vodotokovima, izgradi veći broj mostova, nadvožnjaka i propusta.

Na Deonici 1 (Petlja Požarevac do početka obilaznice Požarevac) od većih infrastrukturnih projekata planira se izgradnja mosta preko Velike Morave i reke Jezeva. Na Deonici 2 (Od obilaznica oko Požarevca do 31. kilometra severozapadno od Požarevca) planira se izgradnja mosta preko regulacije kanala, reke Mogile i reke Mlave. Na kraju, na Deonici 3 (Od nove trase državnog puta do ulaska u opštinu Golubac) planira se izgradnja čak 20 mostova, putnih prelaza i prolaza, a od većih projekta u planu je izgradnja mosta preko reke Pek, Tumanske reke i reke Radoševca.

Mapa buduće trase saobraćajnice (Foto: Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije/Nacrt projekta/pritnscreen)

Kada je reč o profilisnju puta, predviđa se primena sledećih tehničkih elemenata: širina kolovoza 4×3,50 metara, širina ivične trake 4×0,5 metara, zatim širina razdelne trake 1×4-3 metara, širina bankine 2×1,50 metara, širina ulivno-izlivne trake 4×0,50 metara.

Takođe, prostornim planom utvrđene su raskrsnice i petlje za povezivanje sa ostalim putnim pravcima, kao i alternativni putni pravci. Na saobraćajnici je definisano postavljanje 24 petlji i raskrsnica, a funkciju alternativnog putnog pravca na Deonici 1 i 2 imaće već postojeća državna saobraćajnica, kao i mreža lokalnih puteva i saobraćajnica. Na Deonici 3 gde se formira gotovo novi koridor, funkciju alternativnog pravca preuzima postojeći državni put IB reda broj 34.

Zaštitni pojas puta

Nacrtom prostornog plana utvrđuje se koridor državnog puta koji će biti prosečne pirine od 100 do 200 metara sa tri pojasa zaštite:
Pojas puta (putno zemljište) predstavlja zemljište potrebno za izgradnju državnog puta, petrlji, raskrsnica, ukršatanja i pratećih sadržaja koje se utvrđuje kao zemljište javne namene i ima širinu od 40 do 100 metara.
Zaštitni pojas obuhvata područje 20 metera od granice puta, definisano kao zemljište ostale namene na kome se uspostavlja režim stroge kontrole izgradnje pratećih sadržaja sa ciljem očuvanja putne infrastrukture.

Pojas kontrolisanje izgradnje se utvrđuje kao zemljište ostale namene i ima širinu od 20 metara do granice zaštitnog pojasa.
Prostorni plan obuhvata područje od 1026,1 hektara gde se najvećim delom nalazi poljoprivredno zemljište (753,1 hektar) koje će u narednom periodu dobiti potpuno novu namenu. Naime, u planu je da se ovaj prostor umanji za 365 hektara na kojima će se stvoriti građevinske parcele za izgradnju pratećih sadržaja saobraćajne infrastrukture.

Planom je predviđeno da se na budućoj deonici postave prateći funkcionalni sadržaji od kojih su najznačajnije baze za održavanje puta koje će biti postavljene u blizini petlji, a njihova lokacija će se naknadno odrediti. Takođe, definisano je da na budućem putnom pravcu budu postavljena i parkirališta površine 1,5 do 3 hektara, kao i odmorišta iste površine gde je moguće postavljanje benzinskih pumpi, prodavnica, ugostiteljskih objekata.

Kako se navodi u dokumentaciji, izgradnja ove saobraćajnice otvoriće značajan prostor za angažovanje i razvoj privrednih potencijala za Smederevo, Požarevac i Golubac, koji su do sada bili izuzeti iz saobraćajnog, a time i prostornog povezivanja sa ostatkom Srbije.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.