Deo autoputa do Pakovraće gotov najverovatnije do Nove godine

ČAČAK – Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na izgradnji autoputa od Preljine do Požege i najavio da bi deonica „Miloša Velikog“ od Preljine do Pakovraće mogla da bude gotova već do Nove godine.

„Ovo je slika današnje Srbije – napretka i brzine kojom Srbija napreduje i gradi. Ovo je važna deonica (do Pakovraće) i svejedno je da li će biti gotova za 10 dana, dve nedelje ili mesec ili mesec i po. Nije ni važno, jer se na ovo čekalo decenijama“, rekao je Vučić.

Istakao je da će se Čačak konačno rešiti saobraćajnih problema i gužvi, pošto je ceo saobraćaj na tom pravcu išao kroz grad.

„Toma (Momirović) će za Novu godinu da bude ovde, ako ne bude otvoreno. Nema odlaska u Monin hotel na Zlatiboru ili u Beogradu, samo se smejte“, poručio je Vučić ministru Momiroviću.

Dužina deonice od Preljine do Požege, na kojoj rade kineski izvođači, duga je 30,9 kilometara, a od Preljine do Pakovraće oko 12 kilometara.

Puštanjem u saobraćaj deonice do Pakovraće više se neće stvarati gužve na naplatnoj rampi u Preljini, što je sada slučaj.

Ambasadorka Kine Čen Bo izrazila je zadovoljstvo što će deonica puta Preljina – Pakovraće biti završena, kako je rekla, za 10 dana, do dve nedelje, dodajući da se nada da će i cela deonica Preljina – Požega biti završena što pre.

Kako je rekla, treći put sa predsednikom Vučićem obilazi gradilište deonice autoputa Preljina – Požega, što, kaže, ukazuje na značaj tog projekta za Srbiju, koji je jedan najtežih saobraćajnih projekata do sada.

Čen je navela i da je kineska kompanija CRBC naišla na velike poteškoće u izgradnji ove deonice, ali su kineseki inžinjeri i radnici uložili maksimalne napore kako bi savladali sve poteškoće, uz podršku srpskih partnera.

Izvođač je kineska kompanija ČČ (Čajna komjunikejšens end konstrakšen kompani), a rok za izvođenje radova je 36 meseci.

Radovi su počeli u maju 2019. godine, a njihova vrednost je 450 miliona evra.

Deonica Preljina – Požega je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd – Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara. Skoro trećinu trase na budućem autoputu od Preljine do Požege činiće mostovi i tuneli: tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje.

Auto-put Preljina – Požega je podeljen na tri manje deonice. Od Preljine do Prijevora duž reke Cemernice i malim delom pored Zapadne Morave, u dužini do 8,27 kilometara.

Zatim od Prijevora do Lučana bi trebalo uraditi 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela „Laz“ od 1.750 metara.

Treća poddeonica, od Lučana do Požege, protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Autoput od Preljine do Požege ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg autoputa Beograd – Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH.

Deonica Preljina – Požega će povezati Čačak, Lučane i Požege i dva okruga – Moravički i Zlatiborski, i važan je ne samo za brži razvoj tog dela Srbije već i za regionalno povezivanje.

Kod Čačka će se Moravskim koridorom povezati Koridor 11 i Koridor 10.

Tagovi:

Pročitajte još: