Da li znate šta predstavlja crna tačka u trouglu?

Verovatno ste videli ovaj saobraćajni znak negde na putu, a i ako niste, ni to nije strano. Na osnovu izgleda samog znaka, možete da pretpostavite da je reč o znaku opasnost na putu.

Crna tačka, i ako postoji od 1955. godine, svrstana je u novije saobraćajne znakove.

Ovaj znak je ugrožena vrsta, polako nestaje s puteva, a njegovo značenje je vrlo jednostavno: upozorenje na crne tačke u saobraćaju, odnosno opasna mesta na putevima.

Još 1955. godine britansko ministarstvo saobraćaja je odobrilo novu vrstu saobraćajnog znaka za korišćenje na mestima gde su nesreće bile česte i s teškim posledicama.

Imao je crveni trougao s punim crnim krugom unutar njega, a ispod ploče s objašnjenjem na kojoj je pisalo ACCIDENT BLACK SPOT.

Zatim se znak proširio u celm svetu, ali je njegova popularanost s vremenom pala na istorijsko niske nivoe, piše Revija HAK.
Saobraćajni stratezi ga smatraju nepotrebnim, uz ostale znakove upozorenja i danas je, navodno, ostao na samo jednom mestu u Velikoj Britaniji. Prema svedočanstvima vozača, ove znakove danas ćete pronaći samo u Hongkongu.

Na šta upozorava crna tačka?
Ona predstavlja mesto visokog rizika za vozače i najčešće je to jedna kraća deonica puta, dužine od nekoliko stotina metara, gde se učestalo dešavaju opasne situacije ili saobraćajne nezgode sličnih karakteristika u periodu od više godina uzastopno, često sa fatalnim ishodom.

Podela opasnih deonica
Po istraživanjima koje je izvršeno u „Putevima Srbije”, ustanovljeno je da kod nas postoje čak 262 “crne tačke”, tj. mesta koja se tako definišu saobraćajnim analizama.
One se po stepenu rizika dele u tri grupe. U prvoj, tzv. prioritetnoj grupi su 79 mesta (30 procenata), u drugoj grupi je 106 mesta ili 40 procenata, dok u treću grupu spada 77 mesta, što je opet oko 30 procenata od ukupnog broja. Podela između ovih grupa je zasnovana najviše na osnovu učestalosti nesreća i fatalnih ishoda. Analize su zasnovane na periodu od nekoliko uzastopnih godina, da bi se stvorila preciznija slika prilikom podele na navedene grupe.

Najopasnije deonice na domaćim putevima
Crne tačke Srbije su najviše raspoređene duž Ibarske magistrale (koja je cela praktično jedna velika crna tačka), naročito kod Meljaka zbog pešaka na putu, raskrsnice sa magistralnim putem M-4 kod Ćelija, raskrsnice na putevima kod Ljiga i Latkovića, kod sela Majdan ispod Rudnika i obilaznice kod Čačka.

Crne tačke su prisutne i na Smederevskom putu i na deonicama Zrenjaninskog puta u blizini petlje Bačka Topola ka Subotici, petlja Zmajevo – Novi Sad i Temerin kod Feketića.

Na pravcu ka Preševu kritičan je potez od Niša do Pojata, gde je potrebno prilagoditi brzinu.

Opasnost od odrona i klizišta postoji u Sićevačkoj klisuri i deonici od Vranja ka Bujanovcu i od Bujanovca ka Preševu. Prilikom poslednje sanacije puteva u Srbiji, u prethodnih par godina, detektovane su 54 crne tačke koje će biti otklonjene, a po analizama u poslednjih godinu dana, saobraćajne nesreće su se desile na ukupno 344 mesta.

U zimskom periodu se javljaju dodatne kritične deonice – u Beogradu oko mosta Gazela, kod Bubanj potoka i kod Begaljičkog brda, usponi kod Rušnja i Rudnika, prevoji na Zlatiboru, Tresibabi (put Knjaževac-Niš), Svetinji (put Topola-Kragujevac), na Fruškoj gori (Iriški venac), šira područja Crne Trave i Sjenice, prevoj Jaram na putu Brzeće-Kopaonik, na obilaznicama oko Beograda (zbog pojačane gustine saobraćaja).

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.