Ljudi i firme koji donose odluku o kupovini električnog automobila, uzimaju u obzir njegovu nabavnu cenu i potrošnju u vožnji. Međutim, tu su i skriveni troškovi kada auto miruje
Istraživanje koje je sproveo belgijski energetski startap Re.alto je pokazalo da troškovi mogu da iznose i do 600 evra na godišnjem nivou, ako se uzmu u obzir belgijske cene električne energije.
Re.alto je start-ap koji se oslanja na razmenu energetskih podataka. Ova firma ima ugovor s nekoliko proizvođača automobila za obradu podataka iz električnih automobila, navodi Revija HAK.
“Šefovi voznih parkova su nam rekli da procenjena potrošnja često ne odgovara stvarnoj potrošnji. Ovo zapažanje nas je podstaklo da dublje analiziramo potrošnju”, rekao je Dieter Jong iz Re.alta.
Dieter Jong i njegov tim su otkrili da je dodatna potrošnja električne energije nastala zbog potrošnje tokom mirovanja u tzv. Sleep modu. Gubitak se pokazao većim nego što se pretpostavljalo.
“Automobili koji celi dan miruju troše, zavisno od modela, oko 3 kWh dnevno. To odgovara ukupnoj vrednosti od 1000 kWh godišnje”, piše Monenergie.be.
Električni automobili neprestano prenose podatke u korisničku aplikaciju: temperaturu, status baterije… Međutim, električni automobili su optimizovani za vožnju, a ne za prenos podataka. Ovaj proces troši puno više energije nego što troši pametni telefon.
Jedino rešenje za vlasnike je postaviti automobil u Sleep način rada. Trenutno, većina vozača preferira Standby mod jer su tako povezani s aplikacijom.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.