Da li vozači većih automobila treba da plaćaju skuplje parkiranje?

To su vozila koja zauzimaju više prostora, više oštećuju puteve, a ako udare pešaka, verovatno će izazvati teže povrede.

Kardif je poslednji u nizu gradova koji razmatraju ovu opciju. Kao deo javne rasprave, traži se mišljenje o tome da li stanovnici glavnog grada Velsa sa većim vozilima treba da plaćaju više za parkiranje, piše Index.

„Razmatramo princip da li je pravedno da, ako vozite veće vozilo ili vozilo koje više zagađuje okolinu, platite nešto više“, izjavio je predsednik gradskog veća, Hju Tomas, za BBC.

„To su vozila koja zauzimaju više prostora, više oštećuju puteve, a ako udare pešaka, verovatno će izazvati teže povrede“, dodao je.

Drugi gradovi, uključujući Bristol, Oksford i Haringej u severnom Londonu, takođe razmatraju mogućnost naplate viših cena parkiranja za veća vozila.

Šta kažu građani?

BBC je posetio Haringej kako bi čuo mišljenja lokalnih stanovnika o ovoj temi.

„Mislim da je to gomila gluposti“, kaže Nev, dodajući da je umoran od mera koje lokalne vlasti uvode u cilju smanjenja saobraćaja i zaštite životne sredine.

„Već plaćamo više ako imamo veliki auto. Plaćate veći porez, plaćate više za gorivo. To je vaša stvar“, rekao je.

S druge strane, Geri Oliva kaže: „Ako možete da priuštite veliki automobil, možete da priuštite i da ga platite. Javni prevoz u Londonu je vrlo dobar. Ako želite da stignete od tačke A do tačke B, idite autobusom, vozom ili metroom“.

Međutim, Selin Akdenez, samohrana majka koja vozi SUV, kaže da je parkiranje u Londonu već skupo i da ne bi mogla da plati više.

„Ne slažem se jer imam dete i moram da imam veći auto. Moja majka je vrlo stara, i kada treba da ide kod lekara ili zubara, ja moram da je vozim“, kaže ova žena, a prenosi N1.

Rezultati anketa

Prema prošlogodišnjem istraživanju koje je sproveo YouGov, 39% odraslih Britanaca smatra da bi parkiranje za veća i teža vozila trebalo da bude skuplje, dok 53% misli da cene treba da budu jednake za sve.

U Londonu su potpuno podeljeni po ovom pitanju – 45% ispitanika podržava više naknade za veće automobile, dok 44% to odbija.

Koji automobili se smatraju većim?

U Haringeju, gde cene parking dozvola već variraju prema emisijama automobila, predloženo je da se doda 5% na vozila dužine od 4 do 4,49 metara i 10% za vozila duža od 4,5 metara.

Na primer, Kia Picanto bi se smatrala malim automobilom, Volkswagen Golf ili BMW Serije 1 srednjim, a Land Rover Discovery velikim.

U Briselu, sistem naplate parkiranja zavisi od dužine vozila. Rezidentska dozvola košta 25 evra godišnje, ali za vozila duža od 4,9 metara dodaje se naknada od 120 evra godišnje.

U Francuskoj, neki gradovi koriste težinu automobila kao kriterijum. Ranije ove godine, Parižani su izglasali utrostručenje cena parkiranja za automobile teže od 1,6 tona, na 18 evra po satu u centru grada, ali to se ne odnosi na rezidente.

Kontroverze i argumenti

„Veći automobili ne troše samo više goriva, već zauzimaju više prostora i opasniji su. Čak i veliki električni automobili predstavljaju problem jer zauzimaju više mesta i mogu biti opasniji od manjih“, kaže Oliver Lord iz organizacije Clean Cities.

Sa druge strane, Erin Bejker iz AutoTradera protivi se ovoj meri.

„Nisu samo bogati ljudi ti koji imaju velike automobile. Radnici i porodice izvan grada često imaju samo jedno, veće vozilo, jer to budžet dozvoljava“, rekla je.

„Ne kažnjavajte potrošače zato što automobilska industrija proizvodi veće automobile“, dodala je.

Kakav je vaš stav o ovoj temi? Pozivamo vas da učestvujete u našoj anketi.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: