Znate li da mi nikada ne vidimo samo boju? Kada vidite prelepo plavo nebo ili uživate u sjaju vatre koja bukti, vaš mozak naporno radi na stvaranju slike. Kada posmatramo, oslanjamo se na svoja sećanja i znanje o tome kako stvari treba da izgledaju i pomažemo našem mozgu da trenutno kompenzuje varijable poput boje svetlosti.
Nauka o bojama
Kako onda sistem kamera može da nauči da vidi kao mi? Kako pametni telefoni sa višestrukim sistemima kamera mogu da pruže neizmenjen doživljaj boja, gde fotografije širokog ugla prikazuju iste boje kao i portretna fotografija? Upravo to je umetnost nauke o bojama.
Kroz jedinstveno partnerstvo, kompanije vivo i ZEISS sarađuju kako bi uvele nove standarde kvaliteta slike i vernosti boja za vivo pametne telefone. David Abreu, viši naučni saradnik u Mobile Imaging, ZEISS Consumer Products, pruža nam redak uvid u vivo ZEISS laboratoriju za snimanje da bismo razumeli kako ove dve kompanije zajedno uvode profesionalne standarde nauke o bojama u svet fotografije pametnih telefona.
Od snimanja slike do repliciranja na ekranu, David Abreu daje pet top uvida u boju – i kako ih koristi da bi napravio savršen snimak vivo pametnim telefonima.
1. Boja je proces
Bilo da se radi o štapićima i čunjićima u našim očima ili RGB Bayer senzorima u digitalnom fotoaparatu, reprodukcija boja je složen proces. Kada percipira boju, ljudski mozak dinamično kompenzuje varijable poput toga koliko dobro naše oči opažaju različite talasne dužine svetlosti ili kako osvetljenje scene utiče na ono što opažamo. Na primer, kada vidimo žutu bananu ispod sijalice sa blago plavim osvetljenjem, i dalje je vidimo kao žutu. To je zato što naš mozak takođe koristi pamćenje o tome kako stvari treba da izgledaju.
2. Savršene boje ne odgovaraju ljudskom opažanju
Iako je neverovatno sofisticirano, ljudsko opažanje ima svoje granice. Na primer, još uvek vidimo scenu pored vatre u toploj narandžastoj boji, jer ljudski vizuelni sistem ne ispravlja uvek balans bele boje u ekstremnim situacijama. Iz istog razloga, prizor „zlatnog sata“ odmah nakon izlaska sunca ima karakterističan topao izgled. Kao rezultat toga, stvaranje savršene boje u kameri neće odgovarati osobenosti ljudskog vida. Reprodukcija ovih procesa radi usklađivanja uređaja sa ljudskom percepcijom je ključni izazov nauke o bojama – i pokreće razvoj algoritama za što prijatnu reprodukciju ljudske percepcije.
3. U laboratoriji i na terenu
Naučnici koji proučavaju boje u kompaniji vivo koriste laboratorijska ispitivanja koristeći specijalizovanu opremu, ali i snimaju slike van laboratorije. Na primer, uobičajene scene poput boje zelene trave zaista moraju da izgledaju stvarno. „To osiguravamo kroz laboratorijske testove snimanjem ovih scena u stvarnom svetu, van laboratorije – doslovno odnošenjem kamere na teren! Zatim ponovo kalibriramo sistem kamere kako bismo osigurali da su dobijene slike bliže stvarnosti, objašnjava David Abreu.
4. Korisnici žele drugačije boje od profesionalaca
Reprodukcija boja je stvar procene, kao i preciznosti. „Sistem za obradu slika može imati za cilj da stvori boje kakve jesu, kakve se pamte ili kakve korisnik želi da budu“, objašnjava David Abreu. „Znamo da korisnici žele živopisnije slike koje mogu odmah da podele sa drugima. One možda ne odgovaraju u potpunosti stvarnosti, ali mogu biti bliže onome kako mi doživljavamo i pamtimo”. Iz tog razloga vivo pametni telefoni nude dva različita režima boja – vivo Vivid Colour, koji daje šareniji i prijatniji izgled „pravo iz kamere“, i ZEISS Natural Colour, koji daje stvarniju i precizniju reprodukciju boja. Drugi režim posebno je dragocen za ambicioznije fotografe i profesionalce koji žele da ručno prilagode izgled svojih slika jer nudi neutralniju polaznu tačku za postprodukciju boja.
5. Stvaranje trajnog doživljaja boja sa više sistema kamera
Danas, flagship pametni telefoni kao što je vivo X70 Pro nude neverovatno sofisticirane sisteme za snimanje sa višestrukim modulima kamere koji pokrivaju širok spektar potreba – bilo da se radi o selfijima ili makro, širokougaonim ili telefoto snimcima. Ipak, omogućiti da hardver radi na dosledan način je umetnost za sebe: svaki element lanca snimanja – od sočiva do senzora – utiče na reprodukciju boja. Različita sočiva imaju različita svojstva apsorpcije za drugačije talasne dužine svetlosti od kojih svako treba da se koriguje u skladu sa tim. U međuvremenu, različiti senzori mogu drugačije reagovati na različite boje. U vivo laboratorijI za snimanje, poseban napor se ulaže u testiranje, kalibraciju i usklađivanje boja svakog modula kamere kako bi se osiguralo da svi daju konzistentan rezultat. David Abreu zaključuje: „Kao rezultat toga, korisnik može biti siguran da bez obzira na to kako želi da snimi svoju sliku, dobiće iste, neverovatne boje.“
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.