Da li je ovo poslednji benzinac?

U opštem trendu elektrifikacije sve je manje modela koji nude klasični motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji se pokreće isključivo na benzin.

I ta ponuda će biti manja i oskudnija. Nažalost, to je i skuplje. Euro 7 će niže klase učiniti neisplativim u kombinaciji sa klasičnim benzinskim motorima, pa će ponuda klasičnih pogonskih modela za mnoge postati nedostižna.

Da dobrostojeći vozači ne ostanu bez opcija, Porsche će se pobrinuti. Iako je nevoljno prihvatio elektrifikaciju, jedan model je ostao u klasičnoj gami sa benzinskim motorom. U pitanju je, pogađate, model 911 koji je nemoguće zamisliti u bilo kojoj drugoj kombinaciji.

Porsche će zadržati klasični 911 što je duže moguće, a to je potvrdio i Karl Dums, odgovoran za razvoj e-goriva u Porscheu. Aktuelna generacija (992) čeka svoj prvi značajniji redizajn, a spekuliše se da bi posle 2025. godine 911 mogao da dobije i verzije sa samopunjivim hibridnim pogonom.

Kako je ranije preneo Rojters, Porše želi da postigne udeo električnih modela u prodaji od čak 80 odsto do 2030. godine. Model 911 činio je 13% prodaje Poršea u 2022. Dakle, matematika je jasna, Porše računa da će 911 ostati kao poslednji benzinski motor, a e-gorivo će ga spasiti.

Podsećanja radi, sledeći električni Porše je 718 Bokster/Caiman, a slede Macan i Caienne. Istovremeno, poslednja dva modela u ponudi zadržaće benzinske opcije još nekoliko godina.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.