logo transparend vojvodina uzivo

Da li je dovoljan trening ili su vam potrebni i suplementi?

Ukoliko ste tek počeli sa treningom u teretani, verovatno se pitate da li vam je potrebna suplementacija. Tačnog odgovora na to nema. Evo i zašto. Nekada suplementi nisu ni postojali, pa se veoma lepo moglo napredovati. Znači ne treba vam. Međutim, danas su ove formule usavršene i suplementi vam mogu pomoći da izgradite mišićnu masu. Znači suplementi su ipak potrebni. Potrebni da, ali ne i neophodni. Pročitajte tekst do kraja kako biste znali šta, kada i zašto treba koristiti. 

Suplementi za početnike

Ukoliko ste tek počeli sa treninzima u teretani, vama suplementi nisu potrebni. Bilo da želite da smršate ili nabacite mišićnu masu, trening, pravilna ishrana i dovoljan unos vode biće sasvim dovoljni. Potrebno je da se uobročite, počnete da unosite dovoljno proteina iz mesa, jaja, ribe, mladih sireva, složenih ugljenih hidrata iz pirinča, ovsenih pahuljica, integralne paste, zdravih masti iz avokada, žumanceta… Na društvenim mrežama često možemo videti trenere koji savetuju da se hrana meri kako biste znali tačan unos i odnos hidrata, proteina i masti. Zaboravite na to. Živite normalan život. Trenirajte i jedite, ali jedite zdravo. Ne zaboravite na voće i povrće. Ono što biste mogli da isprobate, ukoliko to želite, jeste proteinski napitak koji ćete uzimati posle treninga, ili u danima kada od obaveza ne stignete da unesete dovoljnu količinu proteina iz gore navedenih namirnica. Uvek je dobro posavetovati se sa stručnjacima u vezi sa količinom unosa. Ali u jedno budite uvereni – suplementi nisu magični napici koji će bez treninga isklesati vaše telo.

Suplementi za naprednije vežbače

Sa naprednih vežbačima je drugačije. Oni su već upoznati sa celokupnim procesom vežbanja i svim benefitima zdrave ishrane. Međutim, dešava se da počne proces stagnacije. Šta to znači? U početku ste bili puni elana, kilogrami su spadali, telo je dobijalo novi oblik, a onda već nekoliko meseci ili godina stojite u istom mestu, a želite da isklešete svoje telo još bolje. Tada u pomoć priskaču suplementi. Među najpoznatijim suplementima svakako su kreatin, BCAA, protein i glutamin. Bodibilderi, jasno vam je, ne bi mogli da izgledaju tako kako izgledaju bez takozvane „hemije“. Naprosto veoma mali broj ljudi je u stanju da prirodnim putem iskleše svoje telo u toj meri. Narano, genetika igra veliku ulogu, ali postoje mnogi pozitivni primeri da se i protiv genetike može. Dakle, suplementi za napredne vežbače su dozvoljeni, naravno isključivo kao treći činilac u lancu – trening – ishrana – suplementi.

Foto: Pixabay

Suplementi za imunitet

Ono što bi svi vežbači trebalo da uzimaju jesu suplementi za imunitet. Podizanjem imuniteta održavamo balans u svom organizmu i dajemo mu sve one vitamine i minerale potrebne za normalno funkcionisanje. Kako se ne možemo pohvaliti fantastičnim kvalitetom hrane koju jedemo, unos ovakve vrste suplemenata je često neophodan. Među najznačajnijima spadaju omega 3 masne kiseline. S obzirom na to da se riba nažalost vrlo retko nalazi u našoj ishrani, potrebno je nadoknaditi esencijalne masne kiseline kroz suplementaciju.

Foto: Pixabay

Ishrana je ključ svega

Ukoliko želite lepo i pre svega zdravo telo, morate voditi računa o ishrani. Suplementi koje uzimate svakako ništa neće značiti ukoliko su vaši redovni obroci burgeri, pice, palačinke i sva ostala nezdrava i brza hrana. Ishrana i trening svakako su u sinergiji i morate dati svoj maksimum na oba polja. Međutim, ukoliko ste tek počeli sa novim režimom ishrane, nemojte praviti nagle preseke. Budite umereni, polako izbacujte nezdrave namirnice iz ishrane. Dozvolite svom mozgu da se navikne na novonastalu situaiju. Iako je promena na bolje, često organizmu nije lako da se privikne.

Dakle, ishranu NE MOŽETE zameniti suplementima i očekivati rezultate. Tek kada ste u svoj jelovnik uvrstili dovoljno proteina, složenih ugljenih hidrata i zdravih masti, a napredak izostaje, možete u ishranu uvrstiti i suplemente, ali samo kako biste nadomestili nedostatke. Suplementi nisu zamena za ishranu, već njeni dodaci. Koristite ih pametno i igraće u vašem timu.

 

 

Pročitajte još:

 

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.