Da li je agencijama dozvoljeno da traže doplate za već ugovorene aranžmane?

BEOGRAD – Direktor Nacionalne organizacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Senicić izjavio je danas da će putnici koji na letovanje idu avinom preko agencija teško putovati po starim cenama, jer su u međuvremenu cene goriva znatno povećane u odnosu na period ugovaranja aranžmana.

On je rekao da su po zakonu agencije dužne da o promeni cene, putnika obaveste najkasnije 20 dana pre polaska na put i da doplata ne sme da bude veća od osam odsto u odnosu na cenu aranžmana.

“Putnici u slučaju da agencija nije postupila na ovaj način, mogu da raskinu ugovor i traže povraćaj novca a agencija je dužna da taj novac vrati u roku od 15 dana. Ukoliko je agencija postupila po zakonu, odluka putnika da putuju ili ne, mora da povlači neke posledice, i putnici će ako prihvate nove uslove putovati”, rekao je Seničić za Prvu.

Dodao je da će putovanja poi starim uslovima teško biti osim ako agencija ne utvrdi da joj je manja šteta da prihvati taj kompletan trošak nego da joj ostane prazno sedište.

U organizaciji potrošaca Efektiva navode da povećanje cene aranžmana jeste predviđeno Zakonom o zaštiti potrošaca (ŽP), kao i Zakonom o turizumu (ZT) ali da tu postoji par okolnosti koje putnicima mogu ići na ruku.

Na sajtu Efektive se navodi da o mogućnostima za povećanje cene putnik najpre mora biti informisan pre zaključenja ugovora o putovanju a ako je agencija to propustila da uradi, putnik nema obavezu plaćanja dodatnih troškova.

Takođe i da teret dokazivanja da je putnika informisala o ovim mogućnostima, snosi agencija, koja to može dokazati samo uz potpisani dokument od strane putnika.

Navode i da ugovorom o putovanju, koji putnik i agencija potpisuju kao čin prihvatanja uslova putovanja, moraju biti propisani uslovi za raskid ugovora, pa i usled povećanja cene aranžmana zbog povećanja cene goriva.

Pročitajte još:

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.