NOVI SAD – Kupoholici su s nestrpljenjem čekali poslednji petak u novembru, “crni petak”. Mnogi tržni centri već su istakli sniženja, a ekonomisti ipak upozoravaju kupce na oprez, jer pitanje je jesu li sniženja stvarna, ili su ipak dobar marketinški trik.
Poslednji petak u mesecu novembru poznat kao “crni petak”, to je dan koji nestrpljivo čekaju svi ljubitelji kupovine. Vrtoglavi popusti, koji u svetu dostižu i do 80 odsto, prave velike gužve u prodavnicama odeće, obuće i tehnike. U Srbiji su popusti manji, ali redova po prodavnicama ima.
Ipak postoje i oni koji žele da izbegnu čekanje u redovima, pa se ipak odluče za onlajn kupovinu. Najuporniji kupci već su u aplikacijama obeležili artikle i čekaju početak popusta u “niskom startu”. Međutim, brzina može biti skupa- upozoravaju stručnjaci.
“Crni petak” je postao popularan u SAD pedesetih godina prošlog veka. Naziv su mu dali saobraćajci zbog gužvi koje su se stvarale dan posle Dana zahvalnosti. “Crni petak” obeležava se širom sveta, a popusti često traju do kraja vikenda.