BMW X3 ima najveću razliku između tvrdnji proizvođača o potrošnji goriva u laboratoriji i stvarnih testiranja na putevima, prema najnovijim podacima Australijskog automobilskog udruženja.
Ova organizacija je utvrdila da testirani automobili troše do 20% više benzina nego što proizvođači tvrde, prema programu koji testira “stvarnu” efikasnost goriva na putu uz laboratorijske proračune.
Testiranje putničkih automobila, malih i srednjih SUV modela pokazalo je da je sedam od 13 vozila imalo potrošnju goriva unutar 5% od tvrdnji proizvođača. Međutim, pet automobila je premašilo rezultate laboratorijskih testova između 9% i 20% kada su testirani na putu. Jedan automobil je ostvario 7% bolji rezultat od tvrdnje proizvođača.
Istraživanje finansirano od strane federalne vlade takođe je otkrilo da je četiri od 13 testiranih vozila u poslednjoj rundi provere usaglašenosti premašilo regulatorne granice za okside azota ili ugljen-monoksid.
Kia Carnivale bolja nego što proizvođač tvrdi
Testiranje potrošnje je uključivalo prosečne rezultate vožnje na urbanim i ruralnim putevima, kao i autoputevima pri različitim brzinama. Obavljeno je u regionu Džilong u Viktoriji u decembru 2023. godine u uslovima koje je AAA nazvao strogo kontrolisanim i u skladu sa zakonodavstvom Evropske unije koje “osigurava ponovljivost rezultata potrošnje goriva i CO2 i minimizira uticaj ljudskih faktora poput stila vožnje i promenljivih protoka saobraćaja”.
Prema udruženju automobila, najveći prekršioci u drugoj rundi testiranja bili su:
BMW X3
Ovaj automobil imao je najveću razliku među testiranim vozilima. AAA je otkrio da je u stvarnim testovima, model SUV-a iz 2021. zahtevao 8,9 litara goriva za vožnju 100 km – 20% više od 7,4 litara na 100 km koje je proizvođač prijavio iz laboratorijskog testa.
MG3
Model iz 2023. godine malog auta koji proizvodi kineska kompanija SAIC, potrošio je 19% više goriva od obaveznog laboratorijskog rezultata od 6,7 litara na 100 km.
Audi Q5
Audi Q5 SUV je potrošio 17% više benzina nego što je tvrdio proizvođač, sa rezultatom od 5,6 litara na 100 km za model iz 2022. u poređenju sa obaveznim laboratorijskim testom od 4,8 litara.
Toyota Yaris Cross Hybrid
Toyota Yaris Cross Hybrid je potrošio 12% više benzina od 3,8 litara na 100 km, koliko je tvrdila kompanija, utvrdio je test na modelu iz 2021. godine.
S druge strane, neki automobili su postigli bolje rezultate od tvrdnji proizvođača.
Testiranje Kia Carnivale je pokazalo da je model iz 2023. godine trošio 7% manje goriva na putu nego što je obavezni laboratorijski rezultat, pri čemu AAA tvrdi da je stvarna efikasnost goriva bila 6 litara na 100 km.
Četiri automobila koja zagađuju više od dozvoljene granice
Osim potrošnje goriva, testirano je i zagađenje. Četiri od 13 vozila zabeležila su nivo zagađujućih materija koji su premašili australijske regulatorne granice za laboratorijske testove.
Troje je premašilo granice za okside azota: Kia Carnival, Hyundai Staria i Kia Sportage, dok su emisije ugljen-monoksida MG3 na putu bile čak 85% veće od regulisane granice laboratorijskog testa, tvrdi AAA.
Direktor Australijskog automobilskog udruženja, Majkl Bredli, rekao je da program testiranja u stvarnom svetu pruža potrošačima veću transparentnost i “smanjiće potražnju za modelima koji su obećavali previše, a isporučili premalo”.
– Kada upoređuju vozila, potrošači ne mogu pretpostaviti da će bolja laboratorijska performansa rezultirati uštedom u stvarnom svetu. Ove informacije bi mogle pomoći novom kupcu automobila da uštedi stotine dolara godišnje i pritom očisti našu flotu lakih vozila – rekao je Bredli.
Program testiranja, podržan od strane australijske vlade, uspostavljen je nakon skandala 2015. godine, poznatog pod nazivom Dizelgejt, kada je EPA utvrdila da je Volkswagen tokom testiranja instalirao ilegalni softver u svoja dizel vozila koji je omogućio netačne tvrdnje o nižim emisijama od stvarnih.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.