LOS ANĐELES – Kompanija za proizvodnju električnih automobila Tesla snizila je cene za svoje modele do 20 odsto u SAD i Evropi, što je deo strategije pojeftinjenja.
Niže cene na velikim tržištima za Teslu znače odustajanje od strategije koju je proizvođač automobila sprovodio tokom većeg dela 2021. i 2022. kada su narudžbine za nova vozila premašile ponudu, a izvršni direktor Tesle Ilon Mask je prošle godine priznao da su cene postale „neprilično visoke“ i da bi mogle da naškode potražnji, prenosi Rojters.
Sniženje cena je uzrokovao pad Teslinih akcija za 4,5 odsto, a usledio je nakon što je Mask upozorio da izgledi za recesiju i veće kamatne stope znače da bi to moglo sniziti cene kako bi se održao rast obima na račun profita.
Portparol Tesle u Nemačkoj saopštio je da je stabilna inflacija troškova takođe bila faktor u smanjenju cena.
Smanjenje cena u SAD za najprodavanije modele Model 3 i crossover SUV-u, iznosilo je između šest i 20 odsto, prema proceni Rojtersa.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.