Čadež: Rastu francuske investicije u Srbiji

BEOGRAD – Investicije francuskih kompanija u Srbiji su porasle na više milijardi evra, a razmena roba i usluga sa Francuskom je veća od dve milijarde evra, izjavio je danas predsednik Privredne komore Srbije (PKS) Marko Čadež i naveo da se pored ulaganja u Aerodrom “Nikola Tesla” ne sme zaboraviti ni ulaganje “Mišlena”, jednog od najvećih proizvođača guma.

On je govoreći o privrednoj saradnji Srbije i Francuske, uoči posete francuskog predsednika Emanuela Makrona Srbiji 29. i 30. avgusta, kada se očekuje potpisivanje više sporazuma, za RTS istakao da se u strukturi našeg izvoza u Francusku dogodio zaokret.

On se ogleda u tome što Srbija, zahvaljujući digitalizaciji i podršci IT sektoru, sada u Francusku izvozi više softvera nego malina, koje su do 2020. godine bile naš najveći izvozni adut.

Najavio je i da će u oktobru u Beogradu biti održan veliki poslovni forum sa kompanijama iz Francuske kao i da je u planu veliki poslovni forum u Parizu, te poslovne ekspedicije u Monaku, Lionu i Nici.

Čadež je podsetio i na Poslovni forum koji je tokom Olimpijskih igara održan u Srpskoj kući u Parizu, na kome je učestvovalo 80 kompanija, od čega oko 30 iz Srbije, i kada su tokom samo jednog dana potpisani predugovori vredni 4,5 miliona evra.

Prema njegovim rečima, radi se i na platformi sa velikom francuskom kompanijom koja povezuje srpske i francuske studente angažovane na izradi rešenja za veštačku inteligenciju.

Govoreći o Vebsamitu u Lisabonu, jednoj od najvećih svetskih tehnoloških konferencija, koja će se održati u novembru, Čadež je rekao da je PKS već počela sa pripremama za ovaj događaj.

“Raspisan je konkurs za izbor najboljih startapova iz Srbije koji će biti na Vebsamitu. Od preko 80 prijavljenih startapova biće izabrano njih 24, koji će imati svoje štandove u okviru srpskog IT ostrva”, rekao je on.

Kada je reč o privrednom rastu naše zemlje, procenio je da bi on mogao da iznosi od 3,5 do 3,8 odsto, pa čak i oko četiri procenta.

Istakao je da srpska privreda može da spremnije uđe u sledeću godinu i da su srpske kompanije spremne da se adaptiraju na okolnosti na tržištu koji se menjaju iz dana u dan.

“Život u neizvesnosti i stalnoj potrebi za improvizacijom učinio je da stvorimo mentalitet koji je sada praktično globalni, a to je da budemo spremni da se menjamo, adaptiramo i da uspemo u okolnostima koje su nepredvidive”, zaključio je Čadež

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.