IRIG – Gradilište najdužeg tunela u Srbiji koji će prolaziti ispod Iriškog venca na Fruškogorskom koridoru tri dana pred Novu godinu puno je aktivnosti.
Obrisi ulaza u dve cevi tunela obeleženi su trakama, mada, kako kažu građevinci, sami ulazi će biti za koji metar niže od trenutne kote.
Početak probijanja tunela sa dve cevi od 3,5 i 3,6 kilometara koji će na južne padine Fruške gore izaći kod Iriga, nezvanično, očekuje se na proleće. Čekaju se, navodno, određeni ugovori o eksproprijaciji, a trenutno radnicima poteškoće stvaraju vremenski uslovi i posledični odroni zemljišta. Tako je pred budućim tunelom sada uglavnom blato i najlonske cerade koje bi trebalo da spreče odronjavanje zemlje.
Direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić početkom meseca naveo je da se pobija dva reda šipova koji su prečnika 1,5 metar, a idu do 25 metara u dubinu, za potrebe potpornog zida iznad budućih ulaza u tunel. On je dodao i da će izgradnja Koridora zavisiti i od brzine radova na budućem mostu preko Dunava kod Tekija od 1,8 kilometara.
– Ako uhvatimo dinamiku na tunelu, ako uhvatimo dinamiku na mostu, ostatak trase će biti apsolutno u skladu sa dinamikom završetka ovog projekta – rekao je Antić.
Nedavno je šef projekta CRBC Milijan Milić za pojedine medije izjavio da nastoje da preduprede sve potencijalne teškoće, te da rade uz stroge mere zaštite prirode.
– Imamo novoselski potok koji je potrebno regulisati čitavom njegovom družinom u zoni ulaznog portala. Takođe, imamo dosta prirodnih vodotokova koje je potrebno u ovoj zoni ulaznog portala primiti i bezbedno regulisati u same kanale – naveo je Milić.
Fruškogorski koridor biće brza saobraćajnica koja će od Kaća, preko Dunava i Petrovaradina, duž Paragova, ispod Fruške gore, spojiti Novi Sad sa Rumom i budućima auto-putem Ruma-Šabac i brzim putem Šabac – Loznica.
Sam Fruškogorski koridor dug je 47,7 kilometara imaće četiri trake, a tunelom i mostom povezaće Bačku i Srem sa zapadnom Srbijom.
Izgradnja Fruškogorskog koridora počela je prvog maja ove godine, upravo na početku druge od četiri deonice na koliko je izdeljena buduća saobraćajnica. Država je potpisala ugovor o izgradnji sa China Road and Bridge Construction (CRBC) vredan 606 mil EUR a prilikom otpočinjanja radova predsednik Aleksandar Vučić je izjavio da je dobio uveravanja od izvođača da će Fruškogorski koridor biti gotov godinu dana pre roka, to jest u martu 2024. godine.
Mada trenutno gradilište izgleda poprilično apokaliptično, s obzirom na broj oborenih stabala i izgled pomenutog Novoselskog potoka, predsednik Srbije je 1. maja kazao i da je postignut dogovor sa CRBC-om da se za svako posečeno stablo posade dve sadnice.
Fruškogorski koridor, osim toga što će zaštiti Nacionalni park od teretnog i ostalog motornog saobraćaja, to bi trebalo da uradi i sa Novim Sadom. Na teritoriji grada, ova saobraćajnica će služiti kao tranzit za teretna vozila, koja bi onda Dunav prelazila na budućem mostu na Tekijama, a odatle bi kroz tunel izbijala na Alibegovac, potom na Mišeluk i dalje ka Vencu i Irigu. Most na Tekijama biće spojen i sa obilaznicom oko Petrovaradina, koja bi trebalo da ide pored “Pobede”, i koja vodi na novi drumsko-železnički most.
Kod motela “Sunce” na Paragovu, pak, biće izgrađena veza sa obilaznicom oko Sremske Kamenice te planiranim mostom preko Dunava u nastavku Bulevara Evrope.
Oko 48 kilometara Fruškogorskog koridora izdeljeno je na četiri deonice: prva deonica je petlja Autoput E-75 – Paragovo, druga je Paragovo – početak obilaznice oko Rume, deonica tri se odnosi na petlju Kać – Petrovaradin (petlja Autoput E-75), a četvrta podrazumeva početak obilaznice oko Rume, sve do petlje Ruma na autoputu E-70, gde će se nastaviti na auto-put / brzu saobrćajnicu Ruma–Šabac–Loznica, čija je izgradnja u toku.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.