SREMSKI KARLOVCI – Srbija iz dana u dan ide nezaustavljivo napred, rušeći brzinske rekorde prilikom testiranja brze pruge Beograd – Novi Sad. Jedna od nezaobilaznih stanica na novosagrađenoj pruzi biće i Sresmki Karlovci, grad od velikog kulturno-istorijskog značaja.
I dok se testiraju brze pruge, uveliko se gradi i prateća struktura, kao što su Železničke stanice. O novom izgledu Železničke stanice u Novom Sadu pisali smo pre desetak dana, a danas Vam predstavljamo budući izgled Železničke stanice u Sremskim Karlovcima.
Ceo posao oko realizacije projekta nove železničke stanice Sremski Karlovci izvodi ruska kompanija „RŽD internešenel“, koja gradi celu deonici pruge za velike brzine Stara Pazova – Novi Sad.
Predviđeno je da se pored nove zgrade stanice izgradi i pothodnik koji iz centra Sremskih Karlovaca vodi do Dunava, kao i nadvožnjak na izlazu iz Sremskih Karlovaca, prema Novom Sadu.
Rušenje stare, dosadašnje železničke stanice u Sremskim Karlovcima nije predviđeno.
Nova železnička stanica biće prizemna zgrada i zauzimaće površinu od 284 m2, a u njoj će se osim delova namenjenih za rad same stanice, kao što su prostorije za šefa i otpravnika stanice, tehničkih i pomoćnik prostorija, nalaziti i hol, čekaonica, blagajna, kao i toaleti, od kojih će jedan biti namenjen isključivo za osobe sa invaliditetom. Savremen izgled stanice upotpuniće i vetrobrani na samom staničnom platou, kao i na peronu. Za putnike će biti postavljene i klupe na peronu, iznad kojih će biti postavljena nadstrešnica, kako bi im čekanje bilo što ugodnije.
Radovi na staničnoj zgradi započeti su prošle godine u februaru iskopavanjem temelja, a tokom aprila 2021. godine izvođeni su radovi na samoj betonskoj ploči, rađena je montaža oplate i armature ploče, hidroizolacija poda ploče i gradnja zidova. Pored toga započeti su i radovi na postavljanju signalno – sigurnosnih i telekomunikacionih uređaja u neposrednoj blizini stanične zgrade.
Kada nova stanica u Sremskim Karlovcima bude izgađena, na njoj će se nalaziti dva perona sa četiri koloseka, do kojih će putnici stizati kroz pothodnik. Pešački pothodnik treba da omogući putnicima prelaz na prvi i drugi peron, a imaće po dva izlazna stepeništa ka peronu 1 i peronu 2.
Pothodnik će biti širok četiri, a dug 37 metara sa pristupnim stepeništima, a kako bi se putnici prijatno osećali dok odlaze na putovanje ili se vraćali sa njega u pothodniku je planirano najsavremenije osvetljenje. Posebna pažnja u pothodniku je posvećena osobama sa invaliditetom, jer će biti postavljene platforme za pristup na stepeništa koja vode na oba perona, tako da će im biti omogućeno kretanje kroz pothodnik, kao i pešačka traka za slabovide. Na ulazu u pothodnik sa obe strane biće postavljeno sigurnosno staklo na stepeništima, a iznad njih nalaziće se lučna nadstrešnica od plastificiranog lima.
Gradnjom pruge za velike brzine celom trasom od Beograda do državne granice sa Mađarskom biće ukinuti svi pružni prelazi, tako da će se pešački i drumski saobraćaj odvijati preko nadvožnjaka ili kroz podvožnjake.
Tako će i u Sremskim Karlovcima pešacima i biciklistima biti omogućen prolaz ispod pruge zahvaljujući pothodniku, koji se nalazi u blizini sadašnjeg semafora na putu Beograd – Novi Sad. Pešačko-biciklistički pothodnik u Sremskim Karlovcima nalazi se na oko 570 metara pre stanice Sremski Karlovci.
U pothodnik namenjen pešacima i biciklistima će se ulaziti iz centra Sremskih Karlovaca preko Trga patrijarha Brankovića, te će tako moći da prošetaju do obale Dunava i tamošnjeg hotela i restorana.
Pogledajte i kako se testiraju vozovi i obaraju rekordi na srpskim brzim prigama (video sa YT naloga Infrastrukture železnica Srbije)
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.
Pročitajte još: