Budući izgled Železničke stanice

NOVI SAD – Testiranje brze pruge počeće danas i obavljaće se fazno i po deonicama duž cele brze pruge Beograd – Novi Sad, a planirano je da ova faza ispitivanja traje do 4. februara, saopštili su iz „Infrastrukture železnice Srbije“.

Radovi na rekonstrukciji zgrade Železničke stanice u Novom Sadu su uveliko započeli, paralelno sa testiranjem pruge i gradnjom železničkog nadvožnjaka u Novom Sadu.

Foto: Infrastruktura železnica Srbije

Nastavljeni su su radovi na rekonstrukciji staničnih persona, započeti polovinom decembra prošle godine. U toku su izgradnja temelja perona i nadstrešnica, kao i šahti za kišnu kanalizaciju saopšteno je iz Infrastruktura železnice Srbije”.

U enterijeru stanične zgrade nastavljeni su radovi na uređenju prostorija Centra za daljinsko upravljanje, zatim staničnog restorana, kao i na obnovi pojedinih kancelarija.

Ugrađeni su cisterna za otpadne vode, pristupni put, a postavljeni su i kontejneri.

Foto: Infrastruktura železnica Srbije

U stanicu Novi Sad dopremljen je materijal za nastavak radova poput kanalizacionih cevi, trenažnih creva, geotekstila, metalnih kalupa za izradu betonskih temelja za kontaktnu mrežu. Pored toga nabavljena je i armatura različitih dimenzija, pesak, šljunak i šine, a u toku narednog perioda očekuje se doprema pragova, skretnica i tucanika.

Radove u železničkoj stanici Novi Sad izvodi konzorcijum kineskih kompanija „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“, koji radi na izgradnji pruge za velike brzine između Novog Sada i Subotice.

Foto: Infrastruktura železnica Srbije

Aktivnosti na rekonstrukciji stanice Novi Sad počele su krajem septembra.

Prva faza radova u železničkoj stanici Novi Sad obuhvata radove na prva tri stanična koloseka, kao i na desetom i jedanaestom koloseku, zatim izgradnju novog perona i nadstrešnice, kao i delimičnu sanaciju i adaptaciju stanice Novi Sad. Završetak prve faze rekonstrukcije ove stanice usklađen je sa puštanjem u saobraćaj deonice pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad.

Foto: Render CRDC budući izgled Železničke stanice

U stanici Novi Sad predviđeni su radovi na sanaciji podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta. Takođe, biće zamenjena fasada i stolarija.
Postojeći stanični pothodnik ispod trećeg, četvrtog, petog i šestog koloseka biće produžen i modernizovan, a novi deo pothodnika biće dužine 30 metara i činiće ga i stepenišna konstrukcija, kojima će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron. Pothodnik će biti dugačak ukupno oko 60 metara, a sa prilaznim stepeništvem i liftovima njegova korisna površina iznosiće oko 800 kvadratnih metara.

Foto: Render CRDC budući izgled Železničke stanice

U skladu sa novim tehnološkim potrebama za prugu velikih brzina, u stanici je predviđena i adaptacija prostorija u kojima će biti smeštena nova signalna i telekomunikaciona oprema, u skladu sa zahtevima korisnika i Idejnim tehnološkim projektom.

Foto: Render CRDC budući izgled Železničke stanice
Foto: Render CRDC budući izgled Železničke stanice

 

Foto: Render CRDC budući izgled Železničke stanice

Pročitajte još:

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.