SRBIJA – Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnica Srbije najavio je za RTS da bi brza pruga od Beograda do Subotice mogla da bude puštena u saobraćaj već u decembru. Kada je reč o izgradnji brze pruge od Beograda do Niša, Stanisavljević ističe da će se ova relacija prelaziti za svega 100 minuta, umesto sadašnjih šest sati.
Do kraja godine će biti završena brza pruga od Novog Sada do Subotice – to je deo projekta brze pruge od Beograda do Budimpešte. Biće dugačka 108 kilometara, a ukupna ugovorena vrednost radova je 1,16 milijardi dolara.
Tu deonicu grade kineske kompanije, a od ponedeljka je kontaktna mreža na novoizgrađenoj deonici brze pruge Novi Sad – Vrbas stavljena pod visoki napon. To je urađeno u cilju ispitivanja mreže, kao i kontinuiteta i jačine struje.
Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture Železnice Srbije upozorava građane da se ne približavaju zoni gradilišta.
– Radovi na izgradnji brze pruge su sve intenzivniji kako bi se dostigao taj rok i bila puštena brza pruga od Novog Sada do Subotice do kraja godine. Trenutno je u toku faza ispitivanja kontaktne mreže na deonici od Novog Sada do Vrbasa, na toj deonici je i puštena struja visokog napona od 25.000 volti radi svih ispitivanja, merenja, svega ono što je u ovoj fazi neophodno. I zato i ovim putem upozoravamo i apelujemo da se zoni gradilišta ne prilazi – rekao je Stanisavljević.
Prvobitni rok za izgradnju pruge Subotice-Novi Sad je bio avgust sledeće godine pa je uz insistiranje naših ljudi pomeren do kraja ove godine.
– Plan prema sadašnjoj dinamici izvođenja radova je da negde do kraja leta sama izgradnja bude završena, da već u septembru počnu ispitivanja i karakteristika pruge i izvedenih radova i da praktično već u decembru ne da bude završena pruga, kako je bilo prvobitno planirano, već da vozovi počnu da se saobraćaju na brzoj pruzi od Novog Sada do Subotice – rekao je Stanisavljević.
To znači da će se već do kraja ove godine od Novog Sada do Subotice putovati četrdesetak minuta, a ukupno od Beograda do Subotice brzinom od 200 kilometara na sat, to će biti za nekih sat i deset, petnaest minuta.
Od Beograda do Niša za 100 minuta, umesto šest sati
– Po redu vožnje, voz sada od Beograda do Niša putuje nekih pet i po do šest sati. Znači sa tom brzinom voz ne može da bude konkurentan i zato i nema onoliko putnika koliko železnica zaista zaslužuje. Kada ovaj projekt u narednih par godina bude završen, putovaće se sto minuta- istakao je Stanisavljvić.
Ukazuje da se trenutno u opštinama širom buduće brze pruge, širom trase od Beograda do Niša vode javne rasprave i da mnogo građana prati sva ta rešenja kako će pruga izgledati i gde će pruga prolaziti.
-Valjda su ljudi sad poverovali da će Srbija imati brzu prugu, ne samo od Beograda do Novog Sada i Subotice, nego i od Beograda do Niša i zaista pokazuju veliko interesovanje da se upoznaju sa čitavim tim projektom- naveo je Stanisavljević.
Lakše od Prokopa do stanice javnog gradskog prevoza
Sama železnička stanica Beograd centar nastavlja da se širi i gradi.
– Sa stanovišta železnice pratimo potrebe i interese putnika. Biće dograđena pešačka staza koja omogućava putnicima da lakše stignu do javnog gradskog prevoza – rekao je Stanisavljević.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.