„Srbija kargo“ će kod Evropske banke za obnovu i razvoj uzeti kredit od 43 miliona evra, kako bi obnovio svoje železničke kompozicije.
Vlada Srbije usvojila je Predlog zakona o potvrđivanju ugovora o garanciji za obnovu teretnog voznog parka, između Srbije i Evropske banke za obnovu i razvoj EBRD. Taj zakon treba da usvoji Skupština Srbije.
Ugovor o zajmu za obnovu teretnog voznog parka, na 15 godina vrednog 43 miliona dolara, „Srbija kargo“ i EBRD potpisali su 23. novembra 2022. godine, uz uslov da država Srbija garantuje za ispunjenje obaveza.
– Svrha projekta je da se izvrši nabavka približno četiri dizel lokomotive za vuču teretnih vozova, oko šest dizel lokomotiva za manevrisanje, opravka približno 1.250 teretnih kola i nabavka oko 50 teretnih kola serije S za prevoz kontejnera. Date su procenjene količine za nabavku jer će njihov broj zavisiti od tržišnih cena u vreme sprovođenja tendera – navodi se u obrazloženju zakona.
Davanje garancije u ovom iznosu već je predviđeno budžetom za ovu godinu na ime projekta obnove teretnog voznog parka Srbije.
– U cilju poboljšanja kvaliteta i obima usluge transporta robe na mreži i podržavanja modalnog prelaska sa drumskog na teretni železnički transport, sredstvima kredita će se finansirati nabavka savremenih dizel magistralan i režiranih lokomotiva, teretnih vagona, remont vagona, usluge konsultanata za podršku Jedinici za sprovođenje projekta i nadzor, kao i zamena zastarelih voznih sredstava koja su u upotrebi iako je istekao vek njihovog trajanja – pojašnjava se u predlogu zakona.
Planirano je da projekat bude završen do 31. decembra 2026. godine.
U predlogu zakona se navodi da će ovaj projekat dovesti do uštede ekvivalenta od 5.397 tona ugljen-dioksida (CO2) godišnje „kao rezultat modalnog prelaska sa drumskog na teretni železnički transport, odnosno omogućavanjem modalnog prelaska sa drumskog na teretni železnički transport i zamenom starih neefikasnih vagona i lokomotiva“.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.