Bolji smo vozači od Evropljana? Srbi u proseku oštete svoj auto nakon pređenih 235.000 km

Nijedno vozilo nije imuno na nezgodu, i normalno je da vozila pretrpe manja ili veća oštećenja svakih par godina. Posedovanje informacije o kilometraži vozila može vam reći mnogo toga o njegovoj prošlosti, kao i to koliko je puta, možda, bilo oštećeno.

Automobilska informaciona kompanija carVertical, sprovela je istraživanje u Srbiji da bi utvrdila koliko kilometara auto obično pređe pre nego što doživi udes.

Ova kompanija, koja istražuje istoriju vozila, izmerila je odnos između kilometraže i saobraćajnih nezgoda u periodu 2021-2023. Podaci otkrivaju da je, u 2021, vozilo u Srbiji prosečno prelazilo 315.339 km, pre nego što pretrpi udes, u 2022. godini 279.303 km, a u 2023. – 235.621 km, što pokazuje da se vozila češće oštećuju sada nego pre par godina.

Sa druge strane, povećana stopa oštećenja i te kako može imati veze sa porastom saobraćaja nakon pandemije, koji je znatno uvećan nakon 2020.

“Vozilo sa pređenih 300.000 kilometara može imati jedno ili više oštećenja. Doduše, čak i obično ‘češanje’ ili ogrebotina takođe se računaju kao nezgode, pa bi kupci polovnih vozila trebalo da istraže kakvu je vrstu oštećenja vozilo pretrpelo pre nego što ga kupe”, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak kompanija carVertical.

Foto: Envato

Dok manja oštećenja ne bi trebalo da utiču na odluku o kupovini, ozbiljna nezgoda može implicirati da auto ima strukturalna oštećenja i da nije bezbedan za vožnju.

Vozila u drugim zemljama Evrope imaju više nezgoda na putu

Sličan obrazac oštećenja kao u Srbiji može se primetiti u susednoj Rumuniji, koji je sa 160.909 km u 2021. skočio na čak 128.968 km u 2023.

Prosečan auto u Rumuniji sada pređe 32.000 km manje pre nego što doživi udes, nego pre par godina.

Kako studija otkriva, u 2023 vozila u Srbiji prelaze 59,9% više kilometara dok ne završe u nesreći nego vozila u Evropi. Ovo znači da se vozila u Srbiji ređe oštećuju nego u drugim zemljama.

Ipak, kako se oštećenja svakako dešavaju, neki neiskreni prodavci mogu pokušati da prikriju istoriju vozila kako bi zaradili više pri prodaji svog automobila.

“Kupci ne bi trebalo da tretiraju polovne automobile kao nove. Svaki vozač očekuje da mu auto bude u dobrom stanju, ali u stvarnosti to nije uvek slučaj. Procenjujemo da je 52,4% polovnih vozila oštećeno barem jednom. Zato provera istorije vozila igra važnu ulogu u celom procesu kupovine automobila, kao i probna vožnja i fizička provera ovlašćenog servisa”, kaže Buzelis.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.