Bloomberg Adria, renomirana multiplatformska mreža za poslovne vesti u Jugoistočnoj Evropi, organizovaće 4. i 5. oktobra u Porto Montenegru prvu ikada konferenciju o biznisu luksuza u Adriatic regionu pod nazivom “The Future of Luxury”, a koja će okupiti najistaknutnije stručnjake, kompanije i predstavnike uspešnih biznisa u sektoru luksuza kako sa regionalnog, tako i sa globalnog tržišta, piše EuroNews Srbija.
Govornici će biti zvučna imena iz sveta biznisa među kojima su Stephen Webster, osnivač i kreativni direktor istoimenog brenda skupocenog nakita, kao i predsedavajući čuvene kuće luksuznog nakita Garrard, koji je poznat po dizajnu nakita za englesku kraljevsku porodicu, ali i za svetske zvezde.
Takođe, govornici će biti i Farouk Nefzi, marketinški ekspert renomirane kompanije Feadship, konstruktora super-luksuznih jahti, kao i profesor Ashok Som, strateg na polju globalnog sektora luksuza i autor brojnih uticajnih publikacija na ovu temu.
Direktor prodaje Bloomberg Adria Zoran Štetin rekao je za Euronews Srbija da je u pitanju prva ikada tematska konferencija o biznisu luksuza.
“Konferencija će dati odgovore kroz uvid u stanje i predviđanja, a snaga Bloomberg Adria je da poslovne teme koje do sada nisu bile obrađivane na ovako analitičan način i pruži kredibilne inforamcije biznis liderima kako bi donele prave poslovne odluke”, kaže Štetin.
Štetin je naveo da se na osnovu finansijski podataka Bloomberga uviđa da su rezultati poslovanja globalnog tržista luksuza zaista bolji nego rezultati ostalih industrija kada je u pitanju ekonomska kriza.
“To ne znači da sektor nije izložen krizi već da jednostavno kriza na njegovo funkcionisanje ne utiče svom silom. Zanimljivo je da je otvaranje Kine u januaru ove godine je doprinelo intenziviranju putovanja kineskih kupaca najvećim delom ka Evropi koja je vrlo atraktivna šoping destinacija, a kuriozitet je da su upravo kineski kupci činili čak 35 odsto ukupnog broja kupaca luksuznih proizvoda i usluga 2019, u godini koja je prethodila samoj krizi. Zabeležen je i rast prodaje luksuznih proizvoda i usluga za 33,6 odsto 2022. u odnosu na 2021. Očekuje nas zaista ekspanzija međunarodnog turizma naročito u narednoj godini i možemo očekivati da kompanije koje posluju u ovom sektoru ne samo da će imati priliku da ostvare više prometa na postojećim šoping destinacijama, već i da otvore svoje nove šoping destinacije”, rekao je Štetin.
Šta se sve kvalifikuje kao luksuzna roba
Štetin je rekao da praktično svi proizvodi i usluge koje imaju neku superiornost u svojoj samoj definiciji i postojanju mogu se nazvati luksuznim proizvodima i uslugama.
“Dakle, nije samo u pitanju cenovna razlika u odnosu na premijum proizvode, već i njihova sama karakteristika”, kaže Štetin.
On je precizirao da će predstojeća konferencija, prva ikada tematska konferencija o biznisu luksuza u Adria regionu, dati odgovore upravo na pitanje o tržištu luksuza u regionu, kroz uvide o tome kakvo je stanje na tržištu luksuza i kroz predikcije kako će se ono razvijati u narednim godinama.
“Snaga Bloomberg Adria je u tome da poslovne teme koje do sada nisu bile obrađivane na ovako analitičan način podigne iznad radara vidljivosti ka poslovnoj javnosti i pruži kredibilne informacije biznis liderima kako bi im pomogla da donesu prave poslovne odluke”, navodi Štetin.
Šta će biti ključna tema
Stanje na tržištu luskuza u Adria regionu će biti jedna od ključnih tema konferencije, a osim toga, kako kaže Štetin, obrađivaće se najaktuelnije teme sa globalnog tržišta, kao što su digitalna trasformacija, personalizacija, održivo poslovanje, kao i kolaboracija kojima luksuzni brednovi pribegavaju ne bi li se što više približili svojoj klijenteli. “Biće reči i o projekciji ovih najaktuelnijih trendova na poslovanje kompanija u našem regionu. Učesnici će biti najistaknutiji predstavnici celokupnog finansijskog i poslovnog ekosistema regiona, a kada pričamo o ključnim govornicima, to su zaista zvučna imena sa globalnog nivoa kada pričamo o luksuzu”, rekao je Štetin.
On je dodao sa su među Stephen Webster, predsedavajući najstarije kuće luksuznog nakita na svetu Garrard.
“Webster je svetskoj javnosti poznat po dizajnu nakita za englesku kraljevsku porodicu, kao i za mnoge svetski poznate ličnosti među kojima su Madona, Džoni Dep, Megan Foks i Džej Zi. Sa nama će biti i Faruk Nefzi, marketinški ekspert ugledne kompanije Fedšip koja je lider među konstruktima luksuznih superjahtii profesor Ašok Som, koji je strateg i teoretičar luksuza i autor brojnih publikacija na ovu temu”, rekao je Štetin.
On je pozvao sve zainteresovane predstavnike poslovne zajednice celog regiona da što pre obezbede svoje mesto 4. i 5. na predstojećoj konferenciji, navodeći da je kapacitet limitiran. Svi zainteresovani se mogu prijaviti registracijom na portalu Bloomberg Agadria, gde se može saznati više o programu konferencije.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.