Najnovija serija sa autonomnom vožnjom nivoa 4 koja će služiti kao robotaksi 2023. godine
Kineski tehnološki gigant Baidu Inc predstavio je u četvrtak svoje potpuno autonomno vozilo sledeće generacije Apollo RT6, koje će biti pušteno u rad na Apollo Go, autonomnoj usluzi za prevoz vozila, 2023. godine, što bi trebalo da ubrza komercijalizaciju velikih razmera.
Dizajniran za složena urbana okruženja, Apollo RT6 je potpuno električno vozilo sa volanom koji se može ukloniti ili instalirati po potrebi, navodi Baidu. Sa cenom po jedinici od 250.000 juana (36.975 dolara), dolazak novog modela bi trebalo da ubrza komercijalni rad samovozećih taksija.
„Ovo ogromno smanjenje troškova omogućiće nam da rasporedimo desetine hiljada autonomnih vozila širom Kine. Krećemo se ka budućnosti u kojoj će uzimanje robotaksija biti upola manje od današnjeg uzimanja taksija“, rekao je Robin Li, suosnivač i izvršni direktor Baidu-a, na Baidu World 2022, vodećoj tehnološkoj konferenciji kompanije, u Pekingu.
Kao Baidu-ova 6. generacija autonomnih vozila, Apollo RT6 pokreće sistem autonomne vožnje 4. nivoa i dvostruke računarske jedinice za automobile sa računarskom snagom do 1.200 tera operacija u sekundi (TOPS). Nivo 4. autonomije znači da vozilo može samostalno da vozi u većini okolnosti bez pomoćnog vozača.
Dizajn bez volana omogućava više prostora za ugradnju dodatnih sedišta ili drugih dodataka, čak i konzole za igre ili automata, saopštila je kompanija.
Do sada je Apollo Go uveo usluge dočekivanja robotaksi vozila u 10 gradova u Kini, uključujući Peking, Šangaj, Guangdžou i Šenžen u provinciji Guangdong, i primio je više od milion narudžbina, što Baidu čini najvećim svetskim dobavljačem usluga autonomne mobilnosti.
Očekuje se da će inteligentna transportna infrastruktura zasnovana na sistemu koordinacije vozila i puteva poboljšati efikasnost saobraćaja za 15 do 30 odsto i doprineti 2,4 do 4,8 odsto apsolutnog rasta BDP-a, rekao je Li. Baidu-ova inteligentna transportna rešenja su usvojena u više od 50 gradova širom Kine.
Zhang Xiang, istraživač u Istraživačkom centru za inovacije u automobilskoj industriji na Tehnološkom univerzitetu Severne Kine u Pekingu, rekao je da postoje neki naglasci i inovacije u novo lansiranom vozilu bez vozača, kao što su visoko autonomni sistem vožnje, lidar senzori, visoke performanse auto čipovi i odvojivi volani.
Baidu je ubrzao svoje korake u izgradnji infrastrukture od vozila do svega širom zemlje kako bi promovisao komercijalizaciju tehnologija autonomne vožnje, rekao je Zhang. V2X je ključna tehnologija koja omogućava vozilima da komuniciraju sa pokretnim delovima saobraćajnog sistema oko njih.
Peking je u sredu zvanično pokrenuo prvu pilot oblast u Kini za usluge komercijalnih autonomnih vozila. Baidu i samovozeći startup Poni.ai su prve grupe preduzeća kojima je odobreno da nude plaćene usluge.
Takođe će obezbediti do 30 samovozećih vozila bez bezbednosnog operatera za volanom za komercijalne usluge na površini od 60 kvadratnih kilometara u Jižuangu, južnom predgrađu Pekinga. Nadzornik će sedeti na sedištu suvozača kako bi osigurao bezbednost. U aprilu su ove dve kompanije dobile dozvole za upravljanje taksi vozilom bez vozača na otvorenim putevima u Pekingu.
„Kina sustiže Sjedinjene Države u razvoju autonomne vožnje uz napredak koji su postigli Baidu i Poni.ai. U SAD, samo Vaimo koji podržava Alphabet i Cruise koji podržava General Motors mogu ponuditi vožnje bez vozača i naplaćivati takve usluge u Arizoni i Kaliforniji“, rekao je Liu Jinghong, analitičar inteligentne mobilnosti u istraživačkoj firmi BloombergNEF.
Kontinuirano testiranje na javnim putevima, ublažavanje propisa, kao i smanjenje troškova u proizvodnji autonomnih vozila pomoći će da se ubrza uvođenje i komercijalizacija samovozećih automobila, rekao je Lju.
Prema BloombergNEF-ovim izgledima za električna vozila za 2022. godinu, Kina će upravljati najvećom flotom robotaksi na svetu sa oko 12 miliona jedinica do 2040. godine, a slede SAD koje upravljaju sa oko 7 miliona autonomnih vozila.
Kako tehnologija autonomne vožnje nastavlja da sazrijeva, sektor je spreman da svjedoči snažnom rastu u narednim godinama. Očekuje se da će veličina tržišta kineskih samovozećih taksi usluga premašiti 1,3 triliona juana do 2030. godine, što će do tada činiti 60 odsto tržišta za prevoz vozila, navodi se u izveštaju globalne konsultantske kuće IHS Markit.
U izveštaju se navodi da će tržištem robotaksija na kraju dominirati dva do tri glavna provajdera usluga, pri čemu će vrhunski provajderi zauzimati više od 40 odsto ukupnog tržišnog udela
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.