Audi ponovo menja nazive svojih modela

U martu 2023. godine Audi je najavio novu nomenklaturu svojih modela kako bi se jasnije razlikovali automobili sa benzinskim motorima od električnih vozila. Plan je bio da električni modeli koriste parne brojeve, dok bi modeli sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koristili neparne brojeve.

Ova nomenklatura bila je aktuelna još u novembru prošle godine, kada je najavljena nova generacija A7 kao zamena za A6. Međutim, sada se nemački premijum brend vraća staroj strategiji imenovanja vozila.

Od sada, brojevi pored slova će ponovo označavati veličinu vozila, a ne vrstu pogona. Da bi se razlikovali automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od električnih modela, koristiće se sledeći sufiksi:

TFSI – benzinci
TFSIe – plug-in hibridi
TDI – dizelaši
e-Tron – električni modeli

Pored toga, Audi će zadržati oznake karoserijskih varijanti: Sedan, Avant i Sportback.

Mnogi su smatrali da Audi nije ni trebalo da menja staru, oprobanu strategiju imenovanja. Takođe, sistem označavanja na osnovu snage pogonskog sklopa (na primer, 55 TFSI ili 40 TDI) bio je zbunjujući. Na sreću, ta nelogična dvocifrena oznaka sada odlazi u prošlost. Sličnu ideju imao je i Cadillac, koji je koristio obrtni moment (Nm) umesto konjskih snaga, ali ni to nije naišlo na dobar prijem.

Nova generacija A6 vraća staru logiku

Prvi model koji će koristiti novu/staru nomenklaturu biće sledeća generacija A6. On je prvobitno trebalo da bude preimenovan u A7, ali se to sada neće desiti. Premijera redizajniranog A6 sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem zakazana je za 4. mart, dok će se električna verzija zvati A6 e-Tron.

U pripremi je i novi RS6 Avant, ali postoje zabrinjavajuće informacije da će izgubiti V8 motor u korist plug-in hibridnog V6.

Šta se menja u budućnosti?

Audi će i dalje koristiti oznaku „A“ za limuzine i karavane, a „Q“ za krosovere. Međutim, najmanji modeli u ponudi biće ugašeni – A1 i Q2 nestaju sa tržišta nakon završetka njihovog životnog ciklusa. Ova nova strategija važi samo za buduće modele, što znači da postojeći automobili neće biti preimenovani – novi A5 neće ponovo postati A4.

Audi je prvobitno planirao potpunu elektrifikaciju do 2033. godine, ali sada preispituje planove, jer su kupci još uvek naklonjeni vozilima sa SUS motorima. Kompanija sada ostaje fleksibilna i prilagođava se tržišnim trendovima.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: