Nemačka je jedina zemlja bez opšteg ograničenja brzine na autoputevima, a nova mera se kao kompromisno rešenje najavljuje zbog ekonomske krize izazvane ratom u Ukrajini.
Markus Duesmann, šef Audija, zbog trenutne krize predlaže mere za smanjenje potrošnje goriva, koje bi uključivale dane bez automobila i ograničenja brzine u trenutnoj krizi. – Da bismo se u Nemačkoj bolje prilagodili situaciji i potrebi štednje, opet bi mogli da uvedemo dane bez automobila, kao 1970-ih. Ograničenje brzine na Autobanu od 200 km/h takođe može da bude korisno, izjavio je za Süddeutsche Zeitung.
Nemačko udruženje automobilske industrije (VDA), kojoj pripada i Audi, ima drugačije mišljenje: – Odbacujemo zabrane vožnje kao reakciju na rast cena energije, kao u 1970-ima, rekla je njihova predsednica Hildegard Müller. Ljudi bi i sami znali da štede pametno. “Ponašanje u vožnji se već razvilo u skladu s tim poslednjih meseci.” Osim toga, treba nastaviti rad na situacijskoj regulaciji brzine. Važno je “promovisati ličnu odgovornost umesto odvraćanja zabranama i uputstvima”.
Predlog ograničenja brzine na Autobanu od 200 km/h se bazira na preporuci koju je u avgustu 2022. državno tužilštvo u Naumburgu dodalo uz obustavu postupka protiv vozača snimljenog kako na Autobahnu A2 drumski bolid Bugatti Chiron vozi brzinom 417 km/h.
Ovo je i kompromisni predlog jer ADAC, nemački nacionalni autoklub, predlaže ograničenje brzina na 130 km/h, a iz stranke Zelenih na 120 km/h.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.