BEOGRAD – Agencija za privredne registre (APR) saopštila je da je korisnicima od danas dostupna aplikacija za sastavljanje i dostavljanje finansijskih izveštaja, odnosno dokumentacije za 2023. godinu.
Kako se navodi, toj aplikaciji je moguće pristupiti putem Posebnog informacionog sistema Agencije (PIS Agencije).
“Kao i prethodnih godina, na internet stranici APR ažurirane su informacije za sve vrste zahteva koji se mogu dostaviti u PIS FI sistemu za dostavljanje finansijskih izveštaja, dokumentacija koja je propisana za svaku vrstu zahteva, pojedinačna korisnička uputstva u vezi sa evidencijom obveznika, kao i izjave o neaktivnosti, redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja i drugih vrsta finansijskih izveštaja i pripadajuće dokumentacije i njihove zamene”, piše u saopštenju.
Dodaje se da je osim toga, na sajtu APR objavljeno i tehničko uputstvo za korišćenje Aplikacije za sastavljanje i dostavljanje finansijskih izveštaja, odnosno dokumentacije, za potpisivanje zahteva kvalifikovanim elektronskim potpisom ili sertifikatom u klaudu i instrukcije za plaćanje naknade za javno objavljivanje.
Objavljene su i informacije u vezi zakonskih rokova za dostavljanje izveštaja, naknade za obradu i objavljivanje izveštaja, obima finansijskog izveštaja i pravila njihove računsko-logičke kontrole, načina razvrstavanja pravnih lica i preduzetnika, odnosno ekonomskih celina, primeni računovodstvene regulative i načinu utvrđivanja obaveze revizije i dostavljanja propisane dokumentacije.
“Agencija je pustila u rad i eksterni portal Ažuriranje evidencije obveznika, u okviru PIS agencije, putem kojeg obveznici dostavljanja finansijskih izveštaja mogu da dostave reklamacije, ukoliko podaci u toj evidenciji nisu ažurni, a putem tog portala se na gotovo istovetan način vrši i prijava/odjava preduzetnika koji vode dvojno knjigovodstvo i čiji se podaci vode u registrima i evidencijama APR ili kojima on raspolaže”, dodaje se.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.