Uobičajeno pouzdani američki Consumer Report je napravio istraživanje koja marka pravi najbolje automobile. I rezultati su i više nego kontroverzni.
Pre svega, definišimo kriterijume: Ukupna ocena za pojedinačne modele se bazira na četiri ključna faktora: testu na putu, pouzdanosti, zadovoljstvu vlasnika i bezbednosti. Za ocenu testa na putu, vozila su novinari CR-a podvrgnli na više od 50 testova.
Čudni “zeleni” kriterijumi
Kako navodi Index.hr, predviđene ocene pouzdanosti se baziraju na problemima koje su prijavili čitaoci, a dešavaju se u 20 mogućih problematičnih područja definisanih prema CR-ovim godišnjim automobilskim anketama.
Predviđanja o zadovoljstvu vlasnika se baziraju na tome da li su čitaoci CR-a u anketama rekli da bi ponovo kupili isto vozilo kad bi im se pružila prilika.
Bezbednost uključuje procenu svih dostupnih rezultata testa sudara i dodatne bodove dodeljene vozilima koja standardno dolaze s ključnim sistemima za sprečavanje sudara.
Konačno, “Green Choices” odražava koliko je vozila određene marke testiranih na CR-u zaslužilo oznaku kao među 20 posto vozila s najčistijim emisijama.
I kada se sve sabere i oduzme, najbolji je BMW. To bi se lako objasnilo američkom starom zaluđenošću nemačkim automobilima da istovremeno Audi nije 12., Volkswagen 26., a Mercedes tek 29. od ukupno 34 marke koje su u istraživanju.
Mini, koji uobičajeno ne prolazi dobro u ovakvim anketama, sada je na visokom 6. mestu, čak tri pozicije ispred Toyote.
Genesis ispred Tesle
Nije se proslavio ni Tesla, koji je tek na 18. mestu, a verovatno ih posebno boli što su lošije rangirani od – primera radi – Genesisa.
Čudi i da su vrlo visoko rangirane američke marke: tako su Buick i Cadillac ispred Forda, koji ima najprodavaniji model u SAD-u.
Verovatno je pitanje kriterijuma, posebno onih “zelenih”, ali je zanimljivo da su na začelju marke koje u ponudi imaju isključivo terenske ili pick-up automobile: fenjer nose Land Rover i Jeep, a blizu repa je i GMC.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.