Akademski dvostruki aršini: Kako je moguće braniti doktorsku disertaciju ako su fakulteti i dalje u blokadi?

SUBOTICA  – Dok su mnogi studenti u Srbiji i dalje blokirani da brane završne radove, diplomske i master teze zbog opšteg zastoja na univerzitetima, dolazi do primera koji otvaraju pitanja o dvostrukim standardima u visokom obrazovanju.

U elektronskoj pošti upućenoj svim zaposlenima Ekonomskog fakulteta u Subotici, profesorka Bojana Vuković obaveštava kolege da će njihova koleginica, Teodora Tica Ilić, braniti svoju doktorsku disertaciju u ponedeljak, 23. juna 2025. godine. U istom mejlu, kolege se pozivaju da se uključe u zajednički poklon za kandidatkinju u iznosu od 500 do 1.000 dinara, sa rokom za uplatu do 20. juna.

Foto: printscreen

Međutim, već narednog dana, na ovaj poziv reaguje profesorka Vera Mirović, postavljajući ključno pitanje:

„Ne razumem kako ona može da brani doktorsku disertaciju dok naši ostali studenti ne mogu da brane diplomske i master radove.“

Mirović traži dodatna pojašnjenja – ko je dozvolio zakazivanje ove odbrane, kako je procedura sprovedena, i pod kojim kriterijumima se donosi odluka da neko ipak može da nastavi akademski proces, dok su drugi i dalje u statusu neizvesnosti.

Foto: printscreen

Ova elektronska razmena otvorila je burnu internu diskusiju, ali i potencijalno širu akademsku polemiku: da li su doktorske disertacije privilegovane u odnosu na ostale akademske nivoe? Da li se za pojedine kandidate pronalaze „rupe u sistemu“, dok se većini studenata vrata i dalje drže zatvorenim zbog blokada i administrativne paralize?

Ko odlučuje ko sme da brani, a ko ne?

Fakulteti Univerziteta u Novom Sadu već mesecima funkcionišu pod otežanim uslovima zbog protesta, blokada i zahteva za smenom rukovodstava. U tom kontekstu, logično je pitanje: ko ima autoritet da odobri termin za odbranu doktorskih disertacija, i da li važe ista pravila za sve?

Ukoliko postoje zvanične odluke koje omogućavaju nastavak doktorskih procesa, zašto onda studenti osnovnih i master studija ostaju blokirani? Ukoliko ne postoje, onda je reč o nedopustivom selektivnom pristupu koji narušava akademsku etiku i jednakost.

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još: