logo transparend vojvodina uzivo

AI telefoni Googlea i Applea nateraće nas da sumnjamo u sve

Google Alphabet Inc. je u trci da u svoje proizvode ubaci najnaprednije funkcije veštačke inteligencije, uključujući i one koje će vas naterati da preispitate sve što vidite i čujete online prema pisanju Bloomberg Adria.
  • Novi Pixel telefoni omogućavaju manipulaciju fotografijama, snimanje razgovora…
  • Pitanje je da li će to otežati određivanje onoga što je stvarno?
  • Zbog rastuće prisutnost AI telefona moraćemo da postanemo oprezniji

Njihovi novi Pixel telefoni omogućavaju manipulaciju fotografijama, dodajući ljude koji nisu bili u originalnom snimku ili menjajući njihove pozicije. Moći ćete da snimate telefonske pozive, uz obaveštenje osobi s druge strane linije, i dobijete detaljni pregled razgovora. Ove zanimljive, ali pomalo zastrašujuće funkcije ukazuju na zabrinjavajući pravac u kojem se alati veštačke inteligencije kreću, kako ih ima sve veći broj telefona. Što je lakše manipulisati sadržajem koji snimamo na našim uređajima, to će biti teže verovati onome što vidimo na njima.

Za nove Pixel 9 telefone, koji izlaze na tržište 22. avgusta, Google je koncentrisao većinu svoje AI moći na kameru, uz pomoć moćnog G4 čipa unutar telefona. Funkcija Add Me se reklamira kao alternativa za sređivanje selfija i poza na fotografijama. Napravite fotografiju prijatelja, a zatim neka i on napravi fotografiju vas. Googleov AI spaja te dve fotografije tako da izgleda kao da ste stajali zajedno.

U eri društvenih mreža, gde je statistička verovatnoća da ćete videti neizmenjenu fotografiju značajno smanjena, pitanje je da li će to otežati određivanje onoga što je stvarno? Nimalo, kaže Rick Osterloh iz Googlea, koji je preuzeo odgovornost za Googleovu Android platformu početkom ove godine. U intervjuu za Wall Street Journal, rekao je da Google jednostavno omogućava ljudima da uređuju svoje trenutke u stvarnom životu i „čuvaju sećanja onako kako žele“, što nije drugačije od Photoshopa, dodao je.

Međutim, to je ipak veoma različito. Većina ljudi koji prave fotografije svojim telefonima ne plaća 23 dolara mesečno za korišćenje Adobe Photoshopa. Ali milioni ljudi koji će verovatno kupiti nove telefone sa AI funkcijama od AppleaSamsunga i Googlea moći će da manipulišu fotografijama u nekoliko pokreta. Predstojeći iPhoneovi od Applea će imati alat Clean Up za uklanjanje objekata i ljudi sa fotografija. Samsung će vam omogućiti da premestite nekoga na fotografiji kako bi izgledalo da gleda u nekog drugog.

Ove funkcije se reklamiraju kao pogodnosti, ali će nas takođe učiniti sklonijim da preispitujemo tačnost i realnost fotografija mnogo više nego što to radimo sada. U intervjuu, Osterloh je takođe branio TV reklamu koja promoviše Googleov AI alat Gemini tokom Olimpijade, u kojoj otac ohrabruje svoju malu ćerku da koristi AI za pisanje pisma sportisti kako bi joj rekla „kako je inspirativna“. Google je kritikovano zbog nesenzibilnosti prema pravom razlogu zbog kojeg roditelji pomažu svojoj deci da pišu fan mailove: procesu izražavanja zahvalnosti. Ali prema Osterlohu, ovo je samo prelazak koji su ljudi napravili sa slanja rukom pisanih zahvalnica na e-mailove. „Ovo je način da se dotakne više ljudi“, rekao je.

Naravno, druga strana povezivanja s više ljudi je ta da ti ljudi neće znati da li ih „dodiruje“ uopšte neka ljudska osoba.

Do sada je cena tehnoloških pogodnosti bila novac, lični podaci i pažnja. Korišćenjem Googleovih usluga bićete izloženi online aukciji koja deli vaše lične podatke, lokaciju, istoriju pretrage, video zapise koje ste gledali i još mnogo toga, i bićete na meti raznih mreža oglašivača. Na Apple uređaju ima manje toga, ali ako imate iPhone, verovatno ćete i dalje provoditi sate skrolujući na jednom od „najzaraznijih“ alata u ljudskoj istoriji.

Cena koju plaćamo za tehnološke pametne funkcije na prvi pogled se čini suptilnom i apstraktnom, ali tokom vremena dolazi do promene kada one postanu mainstream. Ljudi širom sveta sada provode oko šest sati dnevno koristeći pametne telefone, često na račun sna, dece ili hobija. Više od 70 procenata kompanija u SAD sada prikuplja lične podatke, prema analizi Statista, a dve trećine potrošača širom sveta oseća da tehnološke kompanije imaju previše kontrole nad tim detaljima, prema YouGov istraživanju.

Koja će biti cena šire primene generativnih AI alata? Poverenje  je visoko na toj listi, i ne samo u tehnološke kompanije već i u ono što vidimo online, uključujući stvari koje su stvarne. Kada je Donald Trump tvrdio da su zvanične fotografije sa okupljanja Kamale Harris generisane AI-jem, glasinu, koja je bila lažna, videli su milioni na X-u i drugim društvenim platformama verujući u njenu verodostojnost. Sviđalo se to vama ili ne, rastuća prisutnost AI telefona će nas naterati da postanemo oprezniji u vezi s onim što vidimo i čujemo—osim ako ne želimo da manipulisane verzije stvarnosti postanu nova norma.

Pročitajte još:

 

Tagovi:

0 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.