ZRENJANIN – Gradonačelnik Simo Salapura nedavno je u okviru posete naseljenom mestu Ečka iskoristio priliku da obiđe Aerodrom „Ečka“ i tom prilikom razgovarao sa direktorom, a nakon toga su sportskim avionom preleteli iznad grada i industrijskih zona koje se nalaze u neposrednoj blizini.
Tokom obilaska gradonačelnik se uverio da, zahvaljujući letelicama koje poseduje, ovaj aerodrom ima ogroman potencijal. U hangarima aerodroma nema slobodnih mesta, ovde se čuva ili servisira više od trideset različitih letilica. Neke se nalaze i na otvorenom, jer je natkriveni prostor postao tesan za zahteve i potrebe ove vazdušne luke koja se poslednjih godina značajno razvija.
Po rečima direktora aerodroma Pavla Markovića, “Ečka” je najveći i najozbiljniji sportski aerodrom u severnom delu naše zemlje.
Gradonačelnik je, nakon razgovora s direktorom Markovićem, rekao da je jedna od tema bila i otvaranje stalnog graničnog prelaza na samom aerodromu.
„ Ono što možemo da kažemo je da, zajedno s rukovodstvom, radimo na otvaranju takvog prelaza, kao preduslova za dolazak poslodavaca, preduzetnika, ali i turista koji mogu mnogo toga da vide ovde, ne samo u naseljenom mestu Ečka, nego i u Zrenjaninu. Bitno je da istaknemo da aero klub ima četiri sekcije, odnosno sportske discipline, rade na tome da vrate i padobranstvo, da uvedu i neke inovativne discipline kada je u pitanju aero sport i s njima zaista imamo dobru saradnju. Oni su nosioci aero sporta, ne samo u Vojvodini, već i u celoj Srbiji.“ – kazao je gradonačelnik.
Aerodrom je u ovom trenutku domaćin tri vazduhoplovne, odnosno letačke škole i dva servisa, od kojih jedan ima i međunarodnu licencu i radi punim kapacitetom. Ovde egzistiraju škole “Prinčevi avijacije” i “Avijatičar”, Aero klub “Zrenjanin”, “Eskadrila” bar i “Eskadrila” šop, tu su i oldtajmeri nekadašnjeg Jugoslovenskog ratnog vazduhoplovstva.
Zajedno sa Privrednom komorom Srbije, aerodrom je pokrenuo inicijativu da se privremeni granični prelaz, koji je sada otvoren zakonski maksimalno tri meseca, za početak produži bar na šest. Mišljenja su da bi to značajno doprinelo razvoju šire zajednice, ne samo grada Zrenjanina, već i Pokrajine i cele države.
„ Potpuno smo opremljeni da prihvatimo sve letilice do 5.700 kilograma poletno-sletne težine, funkcionišemo u dnevnim i noćnim uslovima za vazduhoplove koji saobraćaju u vizuelnim pravilima letenja, a u toku godine imamo i sezonski granični prelaz, za direktan prihvat gostiju iz inostranstva. Samim tim, rasterećuje se aerodrom “Nikola Tesla”, gde je uvek gužva i mi imamo običaj da u šali kažemo da “sportski piloti ne vole velike aerodrome, kao što ni veliki aerodromi ne vole sportske pilote.“ – rekao je kaže Pavle Marković.
Rekao je još i da “Ečka” može da odgovori na sve zahteve i da proširi kapacitete, ukoliko se ukaže potreba za njegovim angažovanjem za potrebe transporta robe u okviru industrijske zone “Jugoistok”.
Istorijski podaci govore da je Aerodrom “Ečka” sagrađen je 1942. godine za potrebe okupacione nemačke avijacije i bio je najveći vojni aerodrom na Balkanu. Lokacija za aerodrom izabrana je zbog povoljnih geostrateških, geoloških i meteorloških uslova. Tada su izgrađene i betonske piste, dužine 1800 i širine 50 metara, koje su nakon Drugog svetskog rata prekrivene zemljom, a nadzemni objekti su porušeni. Obnova i izgradnja sadašnjeg aerodroma počinje devedesetih godina prošlog veka, nakon preseljenja sportskog i poljoprivrednog aerodroma s Bagljaša.
Pročitajte još:
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.