Adobe je dao prognozu prodaje za tekući kvartal koja je premašila procene analitičara, ali investitori i dalje ostaju skeptični da lider u proizvodnji softvera za kreativnu industriju može da nadmaši nove kompanije fokusirane na veštačku inteligenciju.
Prodaja će iznositi od 5,88 milijardi do 5,93 milijarde dolara u periodu koji se završava u avgustu, saopštila je kompanija u četvrtak. Analitičari su u proseku prognozirali 5,88 milijardi dolara, piše Bloomberg.
Profit, bez nekih stavki, iznosiće od 5,15 do 5,20 dolara po akciji, u poređenju sa prosečnom projekcijom od 5,11 dolara.
Adobe je postao centralna tačka investitora koji raspravljaju o tome da li će alati veštačke inteligencije uzdrmati tradicionalne lidere u softverskoj industriji, a kvartalni rezultati kompanije služe kao svojevrsni tromesečni izveštaj o konkurenciji.
Aplikacije za dizajn, kao što je Canva ili alati za kreiranje slika kompanije Midjourney sve su popularniji, dok je Adobe integrisao alate generativne veštačke inteligencije u svoje proizvode poput Photoshopa. U februaru je predstavio posebne pretplate za svoj AI generator video-sadržaja, pokušavajući da parira sličnim alatima konkurenata, uključujući OpenAI i Runway.
„Nekako je Adobe okarakterisan kao gubitnik u AI trci,“ rekao je Gil Lurija (Luria), analitičar u DA Davidson, u intervjuu za Bloomberg TV.
„Smatramo da je to pogrešno tumačenje tehnologije,“ dodao je on.
Porodica AI modela kompanije Adobe, pod nazivom Firefly, korišćena je za generisanje više od 24 milijarde sadržaja, rekao je finansijski direktor Dan Durn u pripremljenim izjavama za konferencijski poziv nakon objave rezultata. To je više u odnosu na 20 milijardi iz marta.
Akcije su ostale gotovo nepromenjene u produženom trgovanju tokom jučerašnjeg dana i jutra, nakon što su se zatvorile na 413,68 dolara u Njujorku. Akcije kompanije Adobe su ove godine pale za sedam odsto.