BEOGRAD – Kao i svake godine SGA (Serbian Games Association) objavljuje godišnji izveštaj o stanju u domaćoj gejming industriji, za prethodnu godinu
Najnovije istraživanje donosi detaljan uvid i informacije o domaćoj gejming industriji i prati rast i razvoj ovog ekosistema od 2017. godine na ovamo.
Stabilan rast se nastavio u gotovo svim oblastima, a ovo su neki od podataka koje SGA izdavaja:
- Naše igre su kupljene/preuzete 370 miliona puta u 2021. globalno
- samo ove godine otvoreno je 450 pozicija
- 30% zaposlenih su žene
- 60% razvija originalni IP
- 130 kompanija, studija i timova
- ukupni prihodi od 125 miliona evra
U izveštaju se nalaze precizniji podaci u prihodima, kompanijama, zaposlenima, igrama i ekosistemu. Velika većina kompanija i studija najviše zarađuje kroz direktnu prodaju, što znači da su igre dovoljno uspešne da obezbede nezavisnost studija, širenje tima i rad na novim projektima.
Glavni razvojni centri su Beograd, Novi Sad i Niš. U industriji i dalje radi čak 30% žena, što nas pozicionira daleko ispred globlanog proseka od 18%.
Najtraženije pozicije su producenti, gejm dizajneri i stručnjaci za monetizaciju.
Prosečna igra nastala u Srbiji u toku 2021. je F2P mobilni naslov sa ad monetizacijom, nastao za oko godinu dana, na kojem je radio tim od 10 ljudi.
Čak 45% ispitanika aktivno će tražiti investicije u toku ove godine, a runde koje se podižu su najčešće 500 hiljada evra. Veći broj timova nego ranije priprema aplikacije za lokalne i evropske fondove, javlja SGA.
Većina ispitanika i ove godine kao najveće prepreke u poslovanju navodi nedostatak prilika za finansiranje, visoke poreze, kompleksne birokratske procedure.
Prezentaciju izveštaja sa godišnje SGA konferencije FTW! možete pogledati na ovom linku, zajedno sa još tri keynote predavanja gostiju iz Google, Outfit 7 i Epic Games.
Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.