logo transparend vojvodina uzivo

10 mitovi o gumama u koje ne treba da verujete

Često umemo da zanemarimo gume kao sastavni deo automobila i možda nismo sigurni kako pravilno da se brinemo o njima, posebno s obzirom na različite savete i preporuke koje čujemo, a koje možda nisu tačne. Hajde da istražimo najčešće mitove o gumama i saznamo kako adekvatno brinuti o našem vozilu.

1) Centriranje trapa je neophodno samo pri promeni guma

Centriranje zupčanika, odnosno nivelisanje točkova, treba da se radi najmanje jednom godišnje, pri rotaciji guma, ili na svakih 10.000 pređenih kilometara.

Foto: Pixabay

2) Dovoljno je promeniti samo prednje gume

Trebalo bi da promenite sve četiri gume u isto vreme. Preporučljivo je to učiniti nakon svakih 10.000 km, kako bi se gume podjednako istrošile. Ako niste u mogućnosti da promenite više od dve, najbolje bi bilo da to uradite za zadnju osovinu, jer daje najbolju bočnu kontrolu, posebno u krivinama, i obezbeđuje stabilnost u vožnji.

3) Ako ne znate koliko vazduha da pumpate, pratite broj sa strane

Gume treba da budu napumpane prema preporuci proizvođača. Proverite informacije u uputstvu vašeg vozila ili na nalepnici sa preporučenom informacijom o pritisku, koja se obično nalazi na unutrašnjoj strani vozačevih vrata.

Foto: Envato

4) Nemojte pumpati previše vazduha, kako gume ne bi eksplodirale

Vaše gume ne mogu da izlete od prenaduvavanja, ali mogu ako udare u rupu ili ivičnjak. Definitivno ne treba da ih naduvavate preko naznačene granice pritiska, jer će to smanjiti kontakt pneumatika sa putem i izazvati povećano habanje pneumatika.

5) Vaše gume su zaštićene prisustvom kapice ventila

Poklopci ventila guma štite od vode i prašine koja bi mogla da uđe u njih. Vazduh će neizbežno izaći kroz pore guma uprkos prisustvu čepova. Da biste obezbedili dovoljan pritisak i željene performanse pneumatika, redovno ih pumpajte.

Foto: Pixabay

6) Većim točkovima i niskoprofilnim gumama ćete bolje upravljati vozilom

Gume niskog profila ne treba poistovećivati sa boljim upravljanjem automobilom. Ostali faktori, kao što su dizajn i model gume, takođe su važni.

7) Nove gume imaju bolje performanse od starijih

Prethodno proizvedene gume će imati iste performanse ako su pravilno uskladištene i neoštećene. Gume ne gube na kvalitetu ako su dobro očuvane, piše SgCarMart.

Foto: Pixabay

8) Ako pada kiša, pustite malo vazduha

Donekle ispuhane gume ne ostvaruju bolji kontakt sa podlogom. Povrh toga, brže se troše i veća je verovatnoća da će se probiti.

9) Da biste mogli da postignete veću brzinu, koristite trkačke gume

Glatke gume (slika) imaju bolje prianjanje od konvencionalnih guma i namenjene su isključivo za trkačku stazu. Rade na suvoj površini. Nezakonito je koristiti glatke gume u saobraćaju i veoma je nepromišljeno voziti ih po kišnom vremenu.

10) Nije potrebno menjati rezervnu gumu

Privremeno rešenje su i rezervne gume za privremenu upotrebu. One ne pružaju iste performanse ili izdržljivost kao obične gume, pa ih ne biste trebali smatrati dugoročnim rešenjem. Preporučljivo je s vremena na vreme proveriti kvalitet rezervnih guma, jer su i one sklone postepenom izduvavanju.

 

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.