Uspešan početak e-fiskalizacije

BEOGRAD – Primena novog modela e-fiskalizacije postala je obavezna u Srbiji od 1. maja, a na kraju prve nedelje primene Ministarstvo finansija ocenjuje da su obveznici pokazali odgovornost i na vreme prilagodili poslovanje ovom modelu.

“Naglašavamo i da novi sistem prikazuje da manji broj obveznika ne poštuje zakon i da ne evidentira promet preko elektronskog fiskalnog uređaja, te da je Poreska uprava u četvrtak 5. maja započela terenske kontrole, koje su utvrdile određene nepravilnosti”, navodi se u saopštenju.

Analizom rizika i obradom podataka iz novog sistema, Poreska uprava je odredila objekte za kontrolu u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu.

Inspektori Poreske uprave su na terenu utvrdili da određeni obveznici ne posluju u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji i u skladu sa tim izrekli ukupno devet mera zatvaranja objekata, na 15 dana, zbog neposedovanja fiskalnog uređaja, saopštilo je ministarstvo.

Kako se napominje, zabrana vršenja delatnosti se uvek prvi put izriče na 15 dana, zatim ukoliko se u roku od 24 meseca ponovo utvrdi nepravilnost onda na 90 dana, a ukoliko se nepravilnost još jednom ponovi – i na godinu dana. Zakonom o fiskalizaciji propisane su i novčane kazne.

Ministarstvo navodi i da je u novom sistemu primećeno da postoji, na primer, obveznik koji poseduje objekte na nekoliko desetina lokacija širom zemlje, da je uzeo subvencije koje je davala država, a da još uvek nije čak ni zatražio bezbednosni element, te da samim tim nema ni fiskalni uređaj, odnosno nije još ni započeo proces e-fiskalizacije.

“Podsećamo da su obveznici imali šest meseci tranzicionog perioda da pređu na novi model, koji je trajao od 1. novembra 2021. godine do 30. aprila 2022. Takođe, Ministarstvo finansija i Poreska uprava kontinuirano su apelovali na obveznike da što pre počnu da evidentiraju promet preko novog fiskalnog uređaja”, ukazuje se u saopštenju.

E-fiskalizacija podrazumeva upotrebu novog hardverskog ili softverskog rešenja, a potrebno je da svi obveznici izdaju nove fiskalne račune sa QR kodom, kako bi radili u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji.

Skeniranjem QR koda kupci, odnosno korisnici usluga, mogu da provere da li je račun izdat u skladu sa zakonom, a uspostavljaju i vezu sa Poreskom upravom, te dobijaju informacije da li je njihov račun original, da li je prosleđen u Poresku upravu ili ne. Ministarstvo poziva građane da skeniraju račune i da na taj način pomognu državi u borbi protiv sive ekonomije.

Prednosti koje donosi novi sistem su brojne, i za državu, i za privredu i za građane, jer se na taj način suzbija nelojalna konkurencija i omogućava efikasnija borba protiv sive ekonomije, olakšava poslovanje, smanjuju troškovi na duži rok, ukida se nepotrebno administriranje i stvara bolji poslovni ambijent, ističe ministarstvo.

Oni navode i da se ukida trošak fiskalizacije/defiskalizacije kasa, godišnjih servisa fiskalnih uređaja, nestaje trošak kupovine i skladištenja takozvanih kontrolnih traka, ukida se pretplata kod mobilnih provajdera za GPRS.

Elektronska fiskalizacija je ključan projekat za uvođenje reda u naš fiskalni sistem, na kome su Ministarstvo finansija i Poreska uprava kontinuirano radili u protekle dve godine.

Najavljeno je i da će Poreska uprava u narednim nedeljama nastaviti kontrole poreskih obveznika po jasno određenim kriterijumima.

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Search
Close this search box.