Novi Sad do 2025. godine izmešta većimu tranzita na obode grada

NOVI SAD – Početkom priprema za izgradnju mosta preko Dunava između Petrovaradina i Kaća, postalo je izvesno da će u narednih nekoliko godina, prema najavama zvaničnika do 2025, Novi Sad rešiti tranzit na svom istočnom i južnom obodu i kroz izgradnju Fruškogorskog koridora.

Na severnom rubu gradskog područja to je učinjeno izgradnjom režijskih saobraćajnica paralelno s auto-putem E-75, a da bi tranzit potupno zaobišao gradsko područje preostaje da se izgradi obilaznica oko zapadnih delova Novog Sada.

Novi most preko Dunava koji se gradi u produžetku Bulevara Evrope, da li zbog administrativne rigidnosti ili planskog nasleđa, a možda i zbog obilaznice oko Sremske Kamenice koja će izlaziti na njega, nosi u svom službenom nazivu imenicu „obilaznica”.

Otud i zamerke dela javnosti da to ne može biti zapadana obilaznica oko Novog Sada, pošto u današnje vreme, za razliku od pre više od pola veka kako je naziv nastao, Bulevar Evrope i novi most polove grad praktično na pola.

Pa gde će i kako će se pružati buduća zapadna obilaznica, koju zvaničnici, za sada, samo sporadično pominju?

Prema Prostornom planu Novog Sada, krovnom planskom dokumentu za gradsko područje, zapadna obilaznica bila bi zapravo izmenjena trasa dela državnog puta 1B-12 ili, narodski rečeno, puta Novi Sad – Bačka Palanka. Taj put bi se odvajao od postojećeg nešto pre Begeča, gledano iz pravca Bačke Palanke, i zatim severnim obodom gradske opštine zaobišao Begeč, Futog, Veternik, prošao između Sajlova i Rumenke, te preko novog mosta preko Kanala DTD izašao na prethodno pomenute servisne saobraćajnice duž auto-puta E-75.

U samom Prostornom planu iz 2012. godine naglašava se da je trasa budućeg puta ucrtana u planovima prigradskih naselja, ali da je ona podložna izmenama, pošto su delovi trase „napadnuti” divljom gradnjom.

Da bi se trasa precizno tvrdila, u Prostornom planu se navodi da su potrebne određene studije i analize, kao i Generalni projekat sa prethodnom studijom opravdanosti.

Ukoliko se uzme u obzir da će očigledno biti potrebno rešiti zamršene imovinsko-pravne odnose pre početka izgradnje nove obilaznice, onda možda ne čudi što se iz gradskih, ali i pokrajinskih i državnih struktura, ovaj važan pravac ne pominje previše često.

U svetlu novih pomaka na pripremama za izgradnju mosta na Dunavu između Bačke Palanke i Neština i time stvaranjem nove veze sever-jug na krajnjem zapadu Vojvodine i to svega pedesetak kilometara od Novog Sada, može se očekivati da će protok robe i ljudi usloviti i brže rešavanje pitanja zapadne obilaznice i već sad prilično opterećenog pravca.

Iz prethodnih iskustava sa planiranjem, projektovanjem i izvođenjem značajnih saobraćajnica u ovom delu Srbije, nije realno očekivati da bi zapadna obilaznica mogla da bude izgrađena u narednih nekoliko godina. Do tada, teretnjaci iz pravca zapada koristiće i dalje gradske bulevare i ulice na Novom naselju i Detelinari kao tranzitni pravac, a da ne spominjemo Begeč, Futog i Veternik.

Međutim, nakon rešavanja južne i istočne obilaznice, izgradnje mostova, teško da bi Novom Sadu preostala važnija investicija u gradsku saobraćajnu infrastrukturu, te bi na listi prioriteta ovaj pravac dospeo na prvo mesto.

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.