Neočekivano partnerstvo: Mozilla i Meta sarađuju na novom projektu

Kompanije rade zajedno na novom predlogu za nešto privatnije oglašavanje na mreži…

Mozilla, vlasnik i developer Firefox pregledača, napadala je Facebook mnogo puta tokom godina zbog raznih pitanja privatnosti i bezbednosti na mreži. Međutim, ove dve kompanije sada zajedno rade na projektu za nešto privatnije oglašavanje na mreži, što je izazvalo kritike dugogodišnjih korisnika Mozilla pregledača.

“Poslednjih nekoliko meseci radimo sa timom iz kompanije Meta na novom predlogu koji ima za cilj da omogući merenje konverzija za oglašavanje nazvano Interoperable Private Attribution, ili IPA. Projekat ima za cilj da omogući oglašivačima da izmere stopu uspešnosti onlajn oglasa, uz veće poštovanje privatnosti”, navela je Mozilla nedavno na svom blogu.

Osnovni koncept, kao što je objašnjeno u nacrtu predloga, je da se zamene neke dosadašnje prakse onlajn oglašavanja sa nekim koje su više fokusirane na privatnost korisnika.

Iako predlog deluje zapravo legitimno, ovo partnerstvo je prilično iznenađujuće. Mozilla je u više navrata kritikovala Facebook, odnosno kompaniju Meta, a pre manje od godinu dana je počela da objavljuje oglase na Meta-inim platformama koje su ukazivale na jezive sposobnosti kompanije da cilja oglase.

Kritike su do sada bile ograničene, jer je saopštenje namerno prošlo ispod radara, ali ukupne povratne informacije u ovom trenutku su uglavnom negativne.

Iako deluje kao korak u pravom smeru, ukoliko Meta želi da implementira ovaj novi projekat na kojem radi sa Mozilla-om, moraće da ubedi i svoje konkurente, pretežno Google i Apple, da u svoje pregledače implementiraju ovaj novi sistem.

Google takođe već neko vreme eksperimentiše sa idejom da zameni kolačiće pregledača alternativom koja više poštuje privatnost, a teoretski mogao bi da implementira i svoje i Meta-ino rešenje u svoj pregledač.

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Search
Close this search box.