Ko su najpoželjniji poslodavci u Srbiji

Da bi poslodavac bio atraktivan i poželjan na tržištu rada, neophodno je na prvom mestu da ima stabilno finansijsko poslovanje, pokazuje istraživanje Infostuda. Na drugom mestu su dobri međuljudski odnosi, a onda i to kakav odnos nadređeni ima prema zaposlenima.

Portal Infostud na svake dve godine sprovodi istraživanje o tome šta jednog poslodavca čini poželjnim na tržištu rada, a već drugi put zaredom ispitanici su na prvo mesto stavili stabilno finansijsko poslovanje.

Pi-ar Infostuda Miloš Turinski ističe da je ove godine u istraživanju učestvovalo skoro 11.000 ispitanika, a da su prva tri mesta u izboru „najpoželjnijeg poslodavca“ pripala NIS-u, „Er Srbiji“ i „Koka-Koli“.

Pored stabilnog poslovanja, ispitanici su kao važnu stavku naveli dobre međuljudske odnose.

„Na trećem mestu je odnos kakav nadređeni ima prema vama, odnosno menadžer, da imate pravo glasa, da možete da se čujete, da istaknete neko svoje mišljenje. Ali tu su se našli i dobar balans između poslovnog i privatnog i jasan i fer sistem nagrađivanja, da bude što transparentniji“, kaže Turinski.

Većina istraživanja koja se bave razlozima za napuštanje kompanije pokazuju da je jedan od glavnih razloga za napuštanje upravo odnos koji lideri imaju prema zaposlenima.

„To je apsolutno tačno, što potvrđuju sada mlađe generacije koje dolaze. Njima su druge stvari bitne. Svojevremeno je možda bilo bitno da kada uđete u jednu firmu da tu ostanete do penzije. Ta situacija više nije takva. Svi težimo boljem i boljem. Ako pogledate prvi razlog, to je da finansijski bude stabilna kompanija i kada pogledate prva tri mesta, a i kad pogledate širu listu od prvih 20 mesta, vidite da su to jake i stabilne kompanije. To sa sobom nosi ono što pričamo godinama, da plata više nije najbitniji faktor u izboru posla. Jeste bitna, ali nije najbitniji faktor“, navodi Turinski.

Objašnjava da finansijska stabilnost znači siguran posao, a podrazumeva se da će i zarada biti dobra.

„Ono što je zaista bitan faktor kad čovek uđe u bilo koju kompaniju – tim: njemu je najbitniji odnos sa kolegama i nadređenima, da tu vlada dobra i prijateljska atmosfera“, kaže Turinski ističući da čovek na poslu provede trećinu dana i da u tom okruženju treba da se oseća prijatno.

Na imidž poslodavca utiče i to da li odgovara kandidatima na prijave za posao.

„Imali smo negde poboljšanje situacije do izbijanja pandemije, do te godine, manje kompanija koje nisu odgovarale. I onda se desila pandemija i taj procenat se opet naglo vratio. Imali smo situaciju krajem 2021. da je procenat neodgovaranja išao čak do 84 odsto kandidata koji nisu dobili odgovor na svoju prijavu“, rekao je Turinski.

Ističe da takav odnos utiče i na brend, jer su se kandidati izjasnili da kod tog poslodavca više ne bi konkurisali niti bi ga preporučili nekome iz svog okruženja.

Što se tiče lojalnosti zaposlenih, istraživanje je pokazalo da je veliki procenat radnika spreman da promeni trenutnog poslodavca – čim pronađe bolje uslove.

„Zabrinjava procenat tih koji su rekli da žele da promene posao u nekom narednom periodu, od mesec dana do šest meseci. Svega 22 odsto uopšte ne želi da promeni posao, što znači da je apsolutno zadovoljno“, navodi pi-ar Infostuda.

Ono što svaki poslodavac može i treba da uradi, objašnjava Turinski, jeste da stavi akcenat na dobre međuljudske odnose.

„Da ulažu u svoje zaposlene, da gledaju u njih kao u važan resurs, i da imaju sluha za njih. Najčešće kada pričamo o mladima koji žele da se istaknu i da nauče nešto novo“, rekao je Turinski i dodao da mlađe generacije više od prethodnih razmišljaju o mogućnostima za unapređenje i usavršavanje koje poslodavac pruža.

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.