Kako virtuelna sekretarica MIA olakšava život građanima Šapca i Sombora

Građani putem četbotova mogu da komuniciraju sa inspekcijom, Ministarstvom prosvete, e-upravom, „Telekomom”Virtualna službenica MIA svakodnevno građanima Šapca i Sombora pruža informacije o pravu na dečiji dodatak, visini poreskog duga, poreskom uverenju, radnom vremenu šaltera gradske uprave ili drugim administrativnim uslugama. Građani ova dva grada putem četbota mogu da prijave komunalni problem ili poruče izvode iz matičnih knjiga i uverenja o državljanstvu i dobiju ih na kućnu adresu.

Ovo je prvi četbot lokalnih samouprava u Srbiji i BiH baziran na veštačkoj inteligenciji i omogućio je da gotovo 80.000 građana Sombora, Šapca, Bijeljine i Laktaša dođe do željenih usluga bez odlaska na šalter gradske uprave. Sa četbotom su obavili 142.000 konverzacija za nešto više od godinu dana.

Digitalna asistentkinja MIA (Mjunisepl intelidžent asistent) u početku je bila samo pružalac važnih informacija. To se polako menja u oktobru 2022. kada su u sve četiri lokalne samouprave, građani prvi put dobili mogućnost putem četbota da poruče izvode iz matičnih knjiga i knjiga državljana i da im stignu na kućnu adresu, kao i da prijave komunalni problem.

„Kao omiljena usluga pokazala se prijava komunalnih problema, sa 298 prijava u tri meseca, a u istom periodu podnet je i 181 zahtev za izdavanje izvoda ili uverenja”, kaže Ana Ilić, direktorka za dobru upravu u Naledu.

Četbotovi, virtualni asistenti ili agenti za razgovor postaju sve popularniji kanal komunikacije u javnom sektoru i trenutno u Srbiji desetak državnih institucija ima četbotove. Oni se najčešće koriste kako bi olakšali pretraživanje sajtova institucija i dolazak do informacija, produžavaju dostupnost šaltera na 24 sata sedam dana u nedelji, služe za prikupljanje podataka o zadovoljstvu korisnika, daju važne informacije o javnom prevozu, porezu, zdravlju, dobijanju dozvola, za predaju zahteva i žalbi ili zakazivanje termina.

Jedan od funkcionalnih četbotova je i Iva, virtualni asistent vladine Koordinacione komisije za inspekcijski nadzor, koja omogućava da lakše prijave problem bilo kojoj od republičkih inspekcija.

Kancelarija za IT i e-upravu pokrenula je na portalu e-uprava četbota od kojeg građani mogu da dobiju odgovore na pitanja o elektronskom identitetu i uslugama kao što su elektronska prijava dece u vrtić, zakazivanje termina za dobijanje ličnih dokumenata, elektronskoj prijavi rođenja deteta i mnoge druge.

Republički geodetski zavod poseduje onlajn čet podršku oko procedura upisa prava u katastar. Svog četbota ima i Ministarstvo prosvete. Mina pruža informacije o učeničkim i studentskim kreditima i stipendijama.

Vlada je u cilju promocije razvoja inovacija pokrenula i četbota Milicu kojoj se pristupa putem „Vibera” ukucavanjem „Srbija stvara mogućnosti” u pretrazi.

Kao jedna od najvećih kompanija u državnom vlasništvu, četbot uslugu je razvio i „Telekom Srbija”. Od Mile je moguće dobiti informacije o računu, prijaviti smetnju, informisati se o postojećim uslugama ili dodati nove.

Globalna istraživanja pokazuju da četbotovi mogu da iznesu celokupan razgovor s korisnikom u 69 odsto slučajeva. Takođe, troškove pružanja usluge korisniku smanjuju za 30 odsto. Oni služe za pružanje brzih odgovora i dve trećine korisnika je zadovoljno tom brzinom.

Prihodi globalnog tržišta četbotova do 2027. premašiće 450 miliona dolara što će predstavljati desetostruki rast u periodu od 10 godina, a o njihovom značaju govori i podatak da su od izbijanja pandemije virusa korona najbrže rastući kanal komunikacije kompanija sa potrošačima.

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.