Kad Korzoom šešir prošeta

dama-korzo-šešir
Poslednjih godina na subotičkim šetalištima i manifestacijama, i kulturnim ali i sportskim, primetno je veći broj sugrađanki koje su, kao modni detalj, u svoje odevanje uvrstile šešire.

I mada se situacija za ljubitelje ovog modnog dodatka menja nabolje, primetno je, bar kada su naši sugrađani u pitanju da težimo da podržimo kulturu nošenja šešira. A u okviru te kulture, oni znače mnogo više od pukog ukrasa.

Šešir je, razume se, važno modno „oružje“ i ukras. Čak i sada, u jesen, stidljivo ali ništa manje vidljivo, šeširi se mogu videti na damama sa subotičkih ulica.

Njegovo veličanstvo Šešir prošao je svoj put od modnog detalja bez koga  se nije izlazilo u javnost, do  poželjnog asesoara za one žene koje žele više, koje su smele da budu drugačije i utiskuju upadljiv pečat ličnog stila i karaktera svojoj modnoj kombinaciji. Sam po sebi, šešir  je dosta zahtevan detalj. Traži određenu garderobu, poštovanje sezonalnosti, posebne uslove čuvanja ali i negovanja.

Ako se podsetimo  nekih zanimljivih činjenica o šeširima, koje zalaze u daleku prošlost, onda se vredi prisetiti pileus šešira, jednog od prvih šešira o kojem mi, čovečanstvo, išta znamo, ali i frigijske kape koju su nosili rimski i grčki robovi. Prvi šešir s obodom došao je iz Grčke i zvao se „petasos“. Na mnogim freskama i skulpturama u Grčkoj, glasnik bogova – Hermes, ovekovečen je sa petasosom na glavi. Veruje se da je pethasos postao rodonačelnik modernih šešira. U starom Rimu, u vreme ropstva, šešir je predstavljao simbol slobode. Svaki oslobođen rob bi dobijao šešir na poklon.

Oduvek su simbolizovali status vlasnika i čak je smatrano da imaju  magijska svojstva. Dugo vremena, šešir je pokazivao  ko pripada određenoj klasi. Tako su  modele od slame nosili seljaci i urbani siromasi, a za bogate i one  “plemenitog roda” namenjeni su raskošni, ukrašeni svilom, krznom, ponekad čak i dragim kamenjem.

Francuska je odigrala ogromnu ulogu u istoriji šešira – ili bolje rečeno, njegovim kraljevskim dvorovima XVI i XVII veka.

U istoriji ženskog šešira bilo je mnogo avantura. No, priča o šeširima ne može biti ispričana bez Engleske i Royal Ascot, najpoznatije u  celom svetu trke konja, na koje dame dolaze u najzahtevnijim šeširima.

Konzervativno, kao što i dolikuje kraljici Britanije, poseban ton istoriji šešira dala je Elizabeta II – ona se nikada nije pojavljivala u javnosti bez šešira. Do sada ih je nosila oko 5000 različitih, i poseduje lični  muzej šešira.

Kod nas su bili malo bili zapostavljeni ali danas zauzimaju značajno mesto među modnim detaljima i sve češće mogu da se vide izlozi puni šešira, kao i dame koje ih ponosno šetaju gradom. Danas žene koje nose šešire deluju nekako ženstvenije, deluju ozbiljnije. Uvek, svakako, ostaju   zapaženije.

Šetnju subotičkim Korzoom u Miholjsko leto iskoristili smo da pitamo naše sugrađane kakve osobine, po njima, poseduju žene sa šeširima. Sudeći po odgovorima, one su elegantne, smele, posebne, samosvesne, tajanstvene, otvorene, ekstravagantne, ranjive, posebnog karaktera i stava.

“Danas žene koje nose šešire deluju nekako ženstvenije, deluju ozbiljnije. Deluju kao osobe koje su se prvo pripremale, što puno znači u očima ostalog sveta. Znači, veću pažnju je sebi posvetila da bi sebe, u onom plemenitom smislu, darovala svetu. Jako je važno da se šešir nosi sa merom. Dakle postoje šeširi za enterijer, eksterijer, za hipodrom, za šetnju, pa sunčani šeširi “ ispričao nam je Mile Tasić, subotički likovni umetnik.

Stoga, drage dame, odaberite svoj šešir i hrabro napred zaplovite i u ove modne vode.

 

 

Pročitajte još:

 

Preuzmite našu Android aplikaciju sa Google Play Store.

Tagovi:

Pročitajte još:

Претрага
Close this search box.