JP Putevi Srbije dodelili su Saobraćajnom institutu CIP d.o.o. Beograd i Institutu za arhitekturu i urbanizam Srbije ugovor za izradu Prostornog plana područja posebne namene deonice C obilaznice oko Beograda, na pravcu od Bubanj potoka do Pančeva.
Ugovor, vredan skoro 40 miliona dinara (bez PDV-a), potpisan je 1. novembra 2025. godine, čime je pokrenuta izrada jednog od ključnih planskih dokumenata za završetak beogradske saobraćajne obilaznice.
Trasa kroz Beograd i Pančevo – 31 km drumom i 29 km železnicom
Plan obuhvata izgradnju drumskih saobraćajnica u dužini od oko 31 km i železničkih saobraćajnica u dužini od oko 29 km.
Trasa prolazi kroz delove opština Voždovac, Rakovica, Grocka, Palilula i grada Pančeva, uključujući katastarske opštine Beli Potok, Zuce, Leštane, Boleč, Vinča, Ritopek, Krnjača, Jabuka, Pančevo, Starčevo i Ivanovo.
Na beogradskoj strani, obilaznica je dugačka 8 kilometara, dok je pančevačka deonica duga 22 kilometra.
Most preko Dunava, sa prilaznim konstrukcijama, biće dug oko 1.320 metara, a projekat uključuje i dva tunela – Bubanj potok i Leštane, kao i četiri velike raskrsnice.
Planirani autoput biće bez naplate putarine, dok će prateća železnička obilaznica omogućiti preusmeravanje teretnog i opasnog saobraćaja iz centralnih delova Beograda i Pančeva.
Ekološka saglasnost i strateški značaj
Podsećamo, u avgustu 2025. Ministarstvo zaštite životne sredine dalo je saglasnost na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu za projekat izgradnje ove deonice, koja obuhvata drumsko-železnički most preko Dunava kod Vinče.
Ovaj projekat deo je međunarodne autoputske rute 4 (SEETO) i pripada državnom putu I A reda – autoputu A9, na pravcu Bubanj potok–Pančevo–državna granica sa Rumunijom.
Značaj za saobraćajni sistem Beograda
Izgradnjom sektora C zaokružiće se obilaznica oko Beograda, čime će se teretni saobraćaj potpuno izmeštiti iz grada, smanjiti zagađenje i rasteretiti postojeće saobraćajnice.
Očekuje se da će projektna dokumentacija biti završena do kraja 2026. godine, čime bi se stvorili uslovi za početak radova na najkompleksnijem delu trase.