Novi Sad pregovara o kreditu za izgradnju mosta koji spaja kej i tunel ispod Petrovaradinske tvrđave

0
146
Foto: 021.rs

Novosadska vlast razgovara sa Evropskom investicionom bankom (EIB) o obezbeđivanju kredita za finansiranje izgradnje pešačko-biciklističkog mosta na stubovima nekadašnjeg železničkog mosta Franca Jozefa, saznaje 021.rs.

Gradonačelnik Miloš Vučević kaže za 021.rs da se sa republičkim i pokrajinskim organima zajednički radi na tome da se, uz učešće kineskih partnera, sagradi most u nastavku Bulevara Evrope ka Sremskoj Kamenici i most kod Ratnog ostrva, koji će biti deo Fruškogorskog koridora. U međuvremenu, poručuje Vučević, Grad razgovara sa Evropskom investicionom bankom u vezi sa finansiranjem pešačko-biciklističkog mosta preko Dunava, koji bi spojio kej sa tunelom ispod Petrovaradinske tvrđave.

“Sa EIB pričamo o pešačko-biciklističkom mostu na mestu nekadašnjeg mosta Franca Jozefa. Nismo ga uopšte ostavili sa strane, jer radimo ova dva mosta sa Kinezima, jedan kao deo Fruškogorskog koridora, a drugi kao deo obilaznice Bulevara Evrope. Mi sa Evropskom investicionom bankom uveliko pričamo o ovom mostu”, navodi Vučević.

On ne iznosi detalje u vezi sa tim koliko je novca potrebno da bi se obezbedila izgradnja. Nezvanične procene su da je Novom Sadu potreban kredit od 10 do 15 miliona evra i to najviše zavisi od troškova pristupnih saobraćajnica i drugih pratećih troškova. Ovo je nešto niža cena u odnosu na raniji projekat mosta, s obzirom na to da se pre desetak godina za znatno veći most, koji je trebalo da ima saobraćajne trake za drumski saobraćaj i dodatni tunel ispod Tvrđave, procenjivala cena od 30 do 40 miliona evra.

U Upravi za građevinsko zemljište i investicije za 021.rs takođe potvrđuju da se vode razgovori oko finansiranja izgradnje mosta. “U toku su pregovori sa Evropskom investicionom bankom o mogućnostima za realizaciju projekta izgradnje mosta, kao samo jednog od segmenata celokupnog projekta koji sadrži više elemenata i podrazumeva niz investicionih aktivnosti na ovom potezu”, navode u UGZI-ju.

Ova uprava je 2019. godine sprovela arhitektonski konkurs. Ove godine radi na izradi tehničke dokumentacije, ali da još nije raspisan tender, jer se čeka na usvajanje urbanističkog plana mosta.   

“Programom uređivanja građevinskog zemljišta opredeljena su sredstva za izradu tehničke dokumentacije mosta preko Dunava, na postojećim stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa. Projektni zadatak i potrebna dokumentacija za pokretanje postupka javne nabavke pripremljena je od strane stručnih službi Uprave. Napominjemo da je u završnoj fazi izrada Plana generalne regulacije Petrovaradina sa Petrovaradinskom tvrđavom. Usvajanja predmetnog Plana uslov je za pokretanje postupka javne nabavke za izradu tehničke dokumentacije pešačko-biciklističkog mosta”, kažu za 021.rs u Upravi.

U budžetu Grada je za izradu tehničke dokumentacije pešačko-biciklističkog mosta planirano 19.020.833,33 dinara, kao i 1.902.500 dinara za kontrolu ove dokumentacije. 

Prvi stalni most između Novog Sada i Petrovaradina, i to železnički, sagrađen je 1883. godine i na tom mestu se nalazio do aprila 1941, kada ga je srušila Vojska Kraljevine Jugoslavije, kako bi usporila napredovanje nacističkih trupa.  Okupatori su 1942. godine obnovili most, ali je 1944, pred samo oslobođenje, ponovo srušen. Od završetka Drugog svetskog rata u više navrata se pominjala izgradnja novog mosta. Međutim, od čitave priče jedino je šezdesetih godina uklonjen jedan od stubova kako bi se olakšao prolaz brodovima, a gradnje nikada nije bilo bez obzira na projekte koji su pokretani u više navrata.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite komentar!
Unesite Vaše ime