Foto: 021

Vozovima između Novog Sada i Beograda, koji u narednih godinu dana neće saobraćati zbog radova na pruzi, u 2018. godini prevezeno je 1.473.659 putnika, kažu u Srbija vozu.

Kako navode u Srbija kargu, ovom deonicom je u isto vreme prevezeno više od šest miliona tona robe. Od toga u tranzitu oko 2,8 miliona tona, u izvozu preko milion, u uvozu 1,7 miliona tona i u unutrašnjem saobraćaju oko 700.000 tona, piše “Danas”

Putnički železnički saobraćaj između dva najveća grada u Srbiji u potpunosti je obustavljen, a teretni je preusmeren na pravac Pančevo-Orlovat-Rimski Šančevi-Novi Sad.  Slobodan Aćimović, profesor na Ekonomskom fakultetu u Beogradu, napominje da je ova obustava saobraćaja u skladu sa planovima koji su najavljeni pre nekoliko meseci. 

“Naše pruge su mnogo godina devastirane. Na velikom delu pruga vozovi usporavaju do 30 kilometara na sat. Kada 30 godina gotovo ništa ne ulažete u pruge, onda izgleda kao da ponovo gradite iz početka. Očigledno je da se morala pruga zatvoriti. Biće preusmeravanja teretnih vozova, biće sporije, biće gužve, ali se to mora uraditi”, smatra Aćimović. 

Pruga Beograd – Novi Sad je deo buduće brze pruge Beograd – Budimpešta i gradi je ruska kompanija RŽD, a finansira se iz ruskog kredita. Kako kažu u Infrastrukturi železnice Srbije, dosadašnji radovi na deonici Stara Pazova – Novi Sad obavljani su uz železnički saobraćaj, ali “planirani intenzivniji i sveobuhvatniji radovi zahtevali su obustavu saobraćaja, kako bi se radovi odvijali brzo i efikasno”. Mahmud Bušatlija, stručnjak za investicije, ističe da nije jasno kako će se opravdati zatvaranje na tako dug period tako frekventne pruge. 

“To će biti test da li je nama zaista potrebna brza pruga za Budimpeštu”, ocenjuje Bušatlija za “Danas”. Radovi na rekonstrukciji pruge Stara Pazova – Novi Sad počeli su 16. marta 2018. godine, a rok za njihov završetak je 48 meseci. Do sada je položeno prvih desetak kilometara pruge za velike brzine. Na ovoj deonici grade se i tunel Čortanovci, odnosno dve cevi kroz Frušku goru dužine 1.100 metara i vijadukt kojim će se pruga spuštati sa Fruške gore ka Dunavu dužine 2,9 kilometara. U Infrastrukturi tvrde da je do sada završeno oko 47 odsto radova na izgradnji tunela i vijadukta “Čortanovci”.

Na pitanje do kada će biti zatvorena pruga od Beograda do Novog Sada iz ove kompanije ne daju precizan odgovor već kažu da će “pratiti dinamiku izvođenja radova na ovim projektima i da će, ukoliko za to budu postojale mogućnosti, u narednom periodu pojedine deonice u određenim vremenskim periodima biti otvarane za saobraćaj”. Ranije su zvaničnici davali izjave da do 2021. godine treba da bude završena ova deonica od Stare Pazove do Novog Sada koja se rekonstruiše, tako da bi to trebalo da bude krajnji rok i ponovnog uspostavljanja železničkog saobraćaja. Srbija je potpisala sa Kinom ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji za deonicu Novi Sad-Subotica-Kelebija vredan 943 miliona evra. Ovaj projekat bi trebalo da omogući brzu prugu od Beograda do Budimpešte, a Kinezi su posebno zainteresovani za tu deonicu koja se nalazi u sklopu njihovog “Puta svile”, odnosno veze između luke Pirej i Centralne Evrope.

POSTAVI ODGOVOR

Unesite komentar!
Unesite Vaše ime